Diumenge, 11 de setembre de 2016

Junqueras: 'Aquesta serà l'última Diada abans de la independència'

El president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, s'ha mostrat convençut aquest matí que 'aquesta Diada serà l'última abans de la independència de Catalunya', i ha fet una crida a la participació a les manifestacions convocades aquesta tarda per l'ANC i Òmnium. 'Serà una Diada d'èxit segur, pel compromís i la participació de la gent', ha dit.

Junqueras ha encapçalat la delegació republicana, d'ERC i les JERC, a la tradicional ofrena floral al monument a Rafael Casanova de Barcelona, que obre l'agenda d'actes de cada 11 de Setembre. L'han acompanyat càrrecs del partit, entre els quals membres del Govern i diputats al Parlament i al Congrés de Madrid. En declaracions als mitjans, Junqueras ha subscrit les paraules del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, que en el seu missatge institucional amb motiu de la Diada va assegurar ahir que és l'Estat espanyol qui ha començat la 'desconnexió' de Catalunya.

'És evident als ulls de tothom que fa temps que les estructures de poder de l'Estat espanyol han desconnectat de la societat catalana i per això prenen tantes decisions en contra dels interessos i de les necessitats econòmiques i socials de tots els ciutadans de Catalunya'. Això, segons Junqueras, només té una resposta possible, 'la resposta democràtica. I tothom sap que nosaltres som partidaris de tots els camins democràtics que permetin que tots els ciutadans decideixin el futur amb el seu vot'.

Junqueras també s'ha referit a les declaracions del ministre d'Exteriors en funcions, José Manuel García-Margallo, que ahir va dir que mentre un atemptat terrorista es pot superar, la dissolució d'Espanya seria irreversible. El president d'ERC ha assegurat que aquestes declaracions 'malauradament no constitueixen una sorpresa i s'inscriuen en una actitud que ja és tradicional, fins i tot massa tradicional'.  Per Junqueras, les paraules de García-Margallo 'contribueixen a explicar perquè tants ciutadans de Catalunya tenen el convenciment que les estructures de l'Estat han desconnectat de la realitat del nostre país'.

Per la seva banda, el diputat al Congrés Gabriel Rufián també ha compartit el diagnòstic que és l'Estat espanyol qui ja està desconnectant de Catalunya i, en un altre ordre de coses i també a preguntes dels mitjans, ha denunciat la prepotència amb què el govern del PP està gestionant el cas Soria, impedint que el ministre De Guindos comparegui al ple del Congrés per donar explicacions i pretengui fer-ho a la comissió d'Economia.

Junqueras: 'Aquesta serà l'última Diada abans de la independència'