Dijous, 15 de setembre de 2016

Junqueras: 'Cal facilitar l'accés del model productiu català al Pla Juncker'

El vicepresident del Govern, Oriol Junqueras, ha afirmat aquest matí, en el marc de la jornada sobre el Pla d'Inversions per a Europa, que ha tingut lloc al Recinte Modernista de l'Hospital de Sant Pau de Barcelona, que 'cal trobar la manera de facilitar l'accés del model productiu català, format principalment per petites i mitjanes empreses, al Pla Juncker, del qual ahir es va informar que se'n dobla el pressupost i el termini per desplegar-se'. Junqueras ha fet una crida a donar prioritat a 'aquelles inversions públiques que, més enllà del retorn econòmic, tinguin un retorn social, mediambiental i que afavaoreixin la igualtat d'oportunitats'.

Sobre l'estat de l'economia catalana, el vicepresident ha assenyalat que 'el creixement ha estat el doble que el de la mitjana de la zona euro el 2015', que 'la nostra economia és la quarta economia europea amb més capacitat d'atracció estrangera', i que 'el pes del deute sobre el nostre PIB disminueix'. Junqueras ha convidat a 'reflexionar tots plegats sobre com podem contribuir a que aquest creixement del PIB ens pot ajudar a sortir de la crisi'.

Per la seva banda, el vicepresident 1er de la Diputació de Barcelona, Dionís Guiteras, que ha participat en la sessió sobre les plataformes d'inversió, ha explicat que 'aquestes plataformes obren la possibilitat als ajuntaments d'accedir al crèdit de forma ràpida i fàcil, fet que els pot ajudar a afrontar les dificultats'. Guiteras ha alertat que 'un 60% del territori català no és viable econòmicament'. Davant d'aquesta situació, ha manifestat que 'l'única manera de solucionar-ho és generar empresa', i en aquest objectiu 'les institucions públiques tenen un paper important', ha afegit. En aquest sentit, ha insistit en què 'des de la Diputació de Barcelona reivindiquem la necessitat de treballar de forma transversal amb les altres administracions per afavorir l'eficiència'.

També ha participat en la jornada el director general de Promoció Econòmica, Competència i Regulació de la Generalitat de Catalunya, Albert Castellanos, que ha analitzat com es pot assolir la complementarietat entre el Fons Europeu per a Inversions Estratègiques i els Fons Europeus Estructurals i d'Inversió.

Junqueras: 'Cal facilitar l'accés del model productiu català al Pla Juncker'