Dissabte, 1 de juliol de 2017

Junqueras: “Davant la col·lectivització de la nostra voluntat, l’Estat té molt més difícil actuar contra la democràcia”

El president d’Esquera Republicana i vicepresident del Govern, Oriol Junqueras, s’ha mostrat convençut de que “la força i l’actitud col·lectiva” amb els alcaldes i entitats farà possible el referèndum de l’1 d’octubre. “Davant la col·lectivització de la nostra voluntat, l’Estat té molt més difícil actuar contra la democràcia”, ha etzibat aquest dissabte en l’acte de suport del món local al referèndum, on han participat 135 alcaldes republicans que durant les últimes hores han signat el document de compromís per cedir locals el dia del referèndum.

“Estic convençut que és possible, ens conjurem que farem allò possible, que ens pertoca i que donarem als ciutadans la oportunitat de decidir”, ha assegurat el president republicà. En aquest sentit, Junqueras ha defensat que “es tracta de fer-ho de forma col·lectiva i massiva” perquè llavors, “l’Estat ho tindrà més complicat per actuar contra nosaltres, contra la democràcia”. Precisament, el vicepresident ha denunciat que l’Estat espanyol “està fent un ús il·legítim dels seus recursos, de la seva força i de la mala interpretació de les lleis” amb l’objectiu “d’exercir repressió contra els càrrecs electes”. En aquest sentit, enfront d’aquesta “il·legitimitat”, al servei de la qual “sovint l’Estat hi posa les clavegueres”, Junqueras ha destacat que “ens empara la legalitat que es deriva del principi democràtic i la legitimitat que es deriva del amor a les persones”.

Mentrestant, l’alcalde de Sabadell, el republicà Juli Fernàndez, ha assegurat que els alcaldes “estaran fent costat a la gent” perquè “no estem fent un acte independentista, sinó un acte democràtic”. “Som conscients de les obligacions contretes, la més important és amb els ciutadans”, ha dit. En aquest sentit, ha volgut posar de relleu que el que s’està fent “és un fet excepcional”, ja que es tracta de que “els nostres ciutadans puguin decidir el que volen i creuen que és millor per la seva gent”. Tanmateix, ha remarcat que els alcaldes “no abdicarem de fer possible el referèndum”.

Per altra banda, l’alcaldessa d’Os de Balaguer, Estefania Rufach, ha defensat que cal una Catalunya independent “perquè els nostres fills i les futures generacions puguin viure en un Estat democràtic de veritat, no com ara, i on la sanitat i l’educació siguin pilars fonamentals”. “Es mereixen un Estat molt millor del que tenim ara, hem de lluitar avui perquè ells ho puguin tenir”, ha clamat, per concloure a continuació que “volem una Catalunya independent i no tenim por, urnes i a votar”.

També han assistit a l’acte el secretari nacional de política municipal d’Esquerra Republicana i diputat al Parlament, Marc Sanglas, el secretari d’Ens Locals Supamunicipals, Dionís Guiteras i el vicesecretari general de Coordinació Interna, Territori i Organització, Isaac Peraire.