Dimecres, 22 de maig de 2013

Junqueras demana al Govern que s’impliqui en la concertació i el diàleg dels convenis laborals

El president del grup Parlamentari d’ERC, Oriol Junqueras, a la sessió de control del Ple del Parlament ha recordat al president de la Generalitat la situació que es pot viure a Catalunya a partir del 7 de juliol quan 800.000 treballadors catalans es poden quedar sense conveni col·lectiu perquè la reforma laboral del PP , aprovada amb el suport de CIU, contempla que si no hi ha hagut acord en el termini d’un any des del venciment, el conveni expira i els treballadors passen a l’empara de l’Estatut dels Treballadors, amb molts menys drets reconeguts i amb la possibilitat de quedar-se amb el salari mínim interprofessional com a marc legal de referència. Junqueras ha reclamat ‘diàleg i concertació perquè ara son més necessaris que mai’.

Junqueras ha insistit que l’escenari que es planteja implicarà incerteses i patiment a milers de catalans i, alhora, costos i ineficiències a moltes empreses. Podem trobar-nos, de fet, davant un drama social que, a hores d’ara, té efectes incalculables i que pot portar més d'un sector productiu al llindar del col·lapse. Cal ajudar a la intermediació entre empreses i treballadors per facilitar punts de trobada que minimitzin la incertesa i el patiment de tants catalans.

Oriol Junqueras ha posat en relleu que Catalunya té símptomes d’esperança en captació d’inversió estrangera i cal que la Generalitat acompanyi els empresaris, les patronals i sindicats del nostre país que estan assumint una responsabilitat important en el procés.

El president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras