Dijous, 18 de juny de 2015

Junqueras: 'Demanem al Govern que sigui proactiu per salvar llocs de treball davant de l’ERO de General Cable'

El president del Grup Parlamentari d'ERC, Oriol Junqueras, ha instat aquest dijous el president de la Generalitat a fer tot el possible per facilitar un acord que salvi tants llocs de treball com sigui possible de la matriu catalana de General Cable, dedicada a la fabricació i comercialització de cable electrònic i que a finals de maig va plantejar un ERO per acomiadar 290 persones. Una xifra que representa el 30% del planter que l’empresa té repartits en quatre centres de treball a Manlleu, Abrera, Montcada i Barcelona.

'Afers com aquest, malauradament, han estat massa freqüents els darrers anys, i hem de fer tot el possible perquè no es produeixin més. L'ERO de General Cable és especialment greu perquè un lloc de treball industrial perdut és un lloc de treball de molt difícil recuperació i, a més, perquè un dels reptes de la Catalunya del futur és el de la reindustrialització', ha explicat Junqueras.

Tot i que la Reforma Laboral del Govern del PP va treure-li a la Generalitat la competència per intervenir i mediar en conflictes laborals com els ERO, Junqueras ha instat el Govern a ser proactiu i fer tot el que estigui a les seves mans per aconseguir un acord per salvar llocs de treball.

Junqueras també ha aprofitat la sessió de control per referir-se a la sortida dels tres consellers d’Unió de Govern. 'Recordaré una obvietat: que ERC està al servei del país i, per tant, de totes les institucions i especialment del Govern per construir un futur millor i per tal que els ciutadans de Catalunya puguem decidir el nostre futur col·lectiu el 27S', ha dit.

Intervenció del president del grup parlamentari d'ERC, Oriol Junqueras

El president del grup parlamentari d'ERC, Oriol Junqueras