Dissabte, 16 de setembre de 2017

Junqueras: "El món municipal és una peça clau de cara a un referèndum que s’ha convertit en defensa de la democràcia i les llibertats fonamentals”

Més de 700 alcaldes i alcaldesses de tot el país han omplert la plaça Sant Jaume de Barcelona aquest matí per demostrar la determinació del món municipal amb el referèndum de l’1 d’octubre. La concentració, impulsada per l’AMI i l’ACM, ha estat la resposta a l’ordre de la Fiscalia de citar-los tots a declarar per haver donat suport a la consulta i ha comptat amb gairebé 200 alcaldes republicans. Els batlles han estat rebuts a l’Ajuntament de Barcelona primer i posteriorment al Palau de la Generalitat pel president i el vicepresident.

El vicepresident del govern i president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha donat la benvinguda als alcaldes i alcaldesses al Palau de la Generalitat i els ha animat a continuar treballant al servei del poble, la llibertat i la democràcia. “El món municipal és una peça clau de cara al referèndum de l’1 d’octubre i ho som tots plegats en la mesura que aquest referèndum no només és un referèndum d'autodeterminació sinó que s’ha convertit en un referèndum en defensa de la democràcia i les llibertats fonamentals”, ha afirmat Junqueras.

El que està en joc és la democràcia. Estem cridats a defensar-la i a exercir-la el dia 1 d'octubre", ha afegit el vicepresident, que ha fet una crida a conjurar-se per defensar els ciutadans i els seus drets. “Avui aquí ens conjurem al servei d'aquest poble i al servei de la llibertat i la democràcia", ha dit. “La millor manera de defensar la llibertat d'expressió és expressar-nos a les urnes”, ha conclòs Junqueras.

L’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, que és un dels primers que ha estat citat a declarar, ha destacat que les actuacions del govern espanyol l’estan debilitant de cara a l’exterior. "Jo ja he estat citat. Només m'han citat per haver posat a disposició del poble d'Amposta locals per posar urnes", ha explicat Tomàs. "Tot això empetiteix l'Estat davant el món i fa més gran la nostra causa democràtica", ha afirmat.

Tomàs ha agraït la solidaritat i el suport comú de tots els alcaldes i alcaldesses i ha cridat a continuar: "Ho estem fent pel futur dels nostres ciutadans i ciutadanes. La nostra força és la unitat. No defallirem".

Dins del Palau de la Generalitat, l’alcalde de Llívia, Elies Nova, ha afirmat en la seva intervenció que el món municipal continuarà al costat dels ciutadans malgrat les amenaces: "No tenim por. Som valents i farem tot el que calgui per estar al costat de la ciutadania", ha destacat. "Lluitarem, votarem i el dia 1 d'octubre guanyarem", ha sentenciat.

També ha intervingut l’alcalde de Torredembarra, Eduard Rovira, que ha mostrat el rebuig a les actuacions de l’Estat. "Volem un referèndum i rebutgem l'actitud del govern espanyol que ens vol fer callar", ha afirmat Rovira. L’alcalde de Torredembarra ha assegurat que cal seguir endavant per defensar la democràcia: "L'expressió més clara de la democràcia són les urnes. Defensarem la voluntat de la gent", ha conclòs.

Junqueras: