Dimecres, 27 de setembre de 2017

Junqueras: “El país està a les vostres mans i us necessita, segur que no fallareu aquest 1-0”

El vicepresident del Govern i president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha animat als universitaris aquest vespre a Barcelona a continuar treballant fins l’1 d’octubre per fer possible el referèndum en l’acte organitzat per Universitats per la República. “El país està a les vostres mans i us necessita, segur que vosaltres no fallareu aquest 1-0”, ha afirmat Junqueras davant dels centenars d’universitaris concentrats a la plaça Universitat. “Us heu de sentir orgullosos d’aquest país. El país avui se sent orgullós de tots vosaltres, sou imprescindibles per l’1 d’octubre i pel futur que ha de venir”, ha afegit.

Junqueras ha defensat que el que està en joc són els valors més essencials i que cal lluitar per mantenir-los. “No ens podem deixar prendre la democràcia ni la llibertat perquè són les millors eines que tenim per construir un país millor”, ha dit. El vicepresident ha explicat que s’estan “fent coses extraordinàries que molts pensaven que no podríem fer” i que el Govern es mantindrà ferm fins al final per executar el mandat democràtic: “Estem donant la cara, ens mantenim ferms i som fidels al mandat democràtic que ens han donat els ciutadans”. En aquest sentit, ha defensat que cal seguir: "Ara és l’hora que tots junts exercim aquests drets democràtics i el més important és votar l'1-O”.

Junqueras considera que cal mantenir “aquesta comunió dels uns al costat dels altres”, perquè “és imprescindible per votar l'1-O”. I ha finalitzat fent una crida als joves: “Sigueu dignes de la universitat que tenim aquí, sigueu dignes de la història del país i del futur que construïm!”.

També ha intervingut el cantant i diputat de Junts pel Sí, Lluís Llach, que ha afirmat que els catalans estem creant democràcia per evitar els impediments de l’Estat: “Aquesta societat, per anar contra la foscor d’un estat neofranquista, ha estat capaç de desplegar una creativitat democràtica sense precedents a Europa”. “Hem hagut d’inventar noves formes democràtiques per suplir la paràlisi que des de fa anys pateix l’Estat espanyol”, ha afegit Llach, que considera que és un “patrimoni que podem llegar a les societats que interpel·lin el seu futur”.

Llach ha animat a no tenir por i treballar per construir el futur. “Som un poble amb un tresor excepcional. Un projecte de futur que ens fascina i commou: La construcció d’una nocva república catalana del segle XXI i en la que el servei a l’ésser humà sigui l’obsessiva divisa”, ha sentenciat Llach.