Divendres, 18 de setembre de 2015

Junqueras: 'En la nova república catalana hem de definir un nou marc de relacions laborals, vital per les condicions dels treballadors i per la competitivitat de les nostres empreses'

Més de 550 persones han signat ja el manifest de Sindicalistes pel Sí

El Casinet d’Hostafrancs de Barcelona ha acollit l’acte Sindicalistes pel Sí que ha comptat amb les intervencions d’Oriol Junqueras, Neus Munté, Chakir El Homrani (números 5, 8, 15 per la llista de Barcelona) i de Teresa Romeu, membre del sindicat CCOO.

Oriol Junqueras ha parlat dels seus avis sindicalistes per tal d’explicar el motiu pel qual se sent còmode en definir-se com a 'independentista català, federalista europeu i internacionalista' i ha afegit que 'aquesta darrera paraula és una versió dell concepte fraternitat i ha estat connotada al sector marxista i recollida en sectors liberals.' Per al número 5 de Junts pel Sí 'som tot això perquè són àmbits indestriables els uns dels altres' i ha afegit que 'bona part de les millores que necessita el nostre mercat laboral i les nostres empreses depassen de molt l’àmbit de qualsevol estat i necessitem ser presents i actius.'

En aquest sentit, Junqueras ha dit que 'en la nova república catalana hem de definir un nou marc de relacions laborals, vital per les condicions dels treballadors i per la competitivitat de les nostres empreses' i ha subratllat el paper de les seccions sindicals d’algunes empreses 'que, fins i tot, tenen el poder d’influir en d’altres empreses.'

El candidat ha explicat que 'si Junts pel Sí té algun sentit és per fer la independència, per disposar d’eines molt millors, i quan les tinguem la única garantia que les farem servir bé som tots nosaltres.' És per aquest motiu que 'és tan apassionant i bonic construir un nou estat' segons Junqueras 'perquè passarem a ser protagonistes sense excuses de totes les decisions que prenguem.' Per aquest motiu, Oriol Junqueras ha afirmat amb contundència que 'el nostre país necessita que les coses canviïn i tenim l’oportunitat a les nostres mans. Les conquestes no es fan només el dia de la votació, tot i que el vot és imprescindible, però no és la condició suficient per allò que hem de fer' i ha reblat 'sí que ho és la lluita del dia a dia.'

Al seu torn, Neus Munté ha explicat que 'la lluita per un treball i unes condicions dignes és un objectiu per una societat com la nostra i ha de ser objectiu de primer ordre per Junts pel Sí.' Segons la candidata 'parlem de diverses qüestions en referència a les condicions de treball i és imprescindible que puguem disposar de totes les eines, ja que no en tenim i les que tenim no són suficients.'