Dimecres, 23 de juliol de 2014

Junqueras: ‘En Sanitat ens hi juguem el benestar dels nostres ciutadans i el futur del país, i el Govern té el deure d’excel•lir en aquests àmbits’

El president del Grup Parlamentari d’ERC, Oriol Junqueras, durant la sessió control al president de la Generalitat ha insistit que ‘els propers mesos en l’àmbit sanitari el Govern ha d’assegurar l’assistència a tots els que ho necessitin (començant pel servei d’urgències d’aquest estiu), per donar-los el tracte que es mereixen i, també, per travar i comunicar eficaçment un discurs que permeti als ciutadans entendre el perquè d’aquesta situació i quines són les solucions que necessitem, que doni sentit a l’esforç que tots plegats estem fent com a país’.

Junqueras ha explicat que ‘en l’àmbit de la sanitat, l’objectiu que perseguim és gairebé impossible: intentar donar els mateixos serveis que fa cinc anys amb 1500M€ menys’. Perquè s’entengui, el pressupost de la Vall d’Hebron, més el de Bellvitge i el del Clínic representen 1200M€. ‘Cal fer el mateix amb molts menys recursos, tants menys com l’equivalent a la suma dels pressupostos dels tres hospitals més grans de Catalunya. Cal fer el mateix, però asfixiats econòmicament, i no pas perquè els catalans no generem aquests recursos, sinó perquè els recapta l’Estat espanyol i només ens transfereix el que li sembla. I insistim un cop més que amb l’augment de l’IVA l’Estat va recaptar 2000M€ més de Catalunya i ens en torna zero’.

Oriol Junqueras ha denunciat que ‘en aquesta cambra hi ha grups parlamentaris que insisteixen a que destinem més diners a polítiques socials, que no ens endeutem i que complim alhora amb el sostre de dèficit que se’ns marca de manera injusta des de Madrid. Això és una contradicció dins del propi discurs però a més és impossible’.

El president del Grup Parlamentari d’ERC ha constatat que ‘el tema econòmic és un problema recurrent i fruit de l’asfixia financera a que ens sotmet l’Estat però hem de destacar que cal actuar també des de l’àmbit de la transparència per explicar com assignem els recursos entre els diferents centres i proveïdors sanitaris, la claredat de la comunicació perquè la gent sàpiga les raons de la situació actual, l’eficàcia i l’eficiència en la gestió del conjunt del sistema, la correcta priorització de les necessitats, etc. és responsabilitat d’aquest Govern'. Junqueras ha reblat que ‘ens hi juguem el benestar dels nostres ciutadans, i en el fons, el futur del país, i el Govern té el deure d’excel·lir en tots aquests àmbits’.

El president del grup parlamentari d'ERC, Oriol Junqueras