Dijous, 31 d'agost de 2017

Junqueras: “Entre algú que vulgui votar Sí i algú que vulgui votar No, ara la diferència és mínima, tots dos defensen els valors de la democràcia”

El president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha apel·lat als demòcrates a defensar l'1 d'octubre perquè “ara mateix entre una persona que votarà que Sí i una persona que vulgui votar que No, les diferències són mínimes, perquè tots dos estan defensant els valors de la democràcia, uns valors que hem defensat sempre”.

Oriol Junqueras ha explicat a Badalona davant de més 300 persones, en un acte amb el títol “Una República on ho decidirem tot”, que “volem assumir la responsabilitat plena que té qualsevol societat del món, les responsabilitats d’un Estat que disposa d’unes eines més eficients” i “no ens espanta la responsabilitat, l’estimem, la volem assumir, i assumir-la col·lectivament, amb plenitud”.

Junqueras ha assegurat que “cal que sigui la gent qui tingui l’oportunitat de decidir sobre el seu futur”, perquè aquest futur està més garantit en mans dels ciutadans que no pas en mans dels que tants cops han donat proves de no tenir-nos l’estima que mereixem, ni tenir les prioritats que la immensa majoria de nosaltres sí que tenim. Junqueras ha posat exemples d’aquesta diferència de prioritats com el boicot de l'Estat a lleis com la de pobresa energètica, la d’emergència habitacional, la d'igualtat efectiva entre homes i dones. “No és casualitat que nosaltres tinguem una llei d’acollida allà on l’estat espanyol té una llei d’estrangeria” ha afegit.

També ha intervingut la directora general de joventut, Marta Vilalta, que ha explicat que el referèndum és l’alternativa real i l'única possibilitat de canvi. “Hem de ser ciutadans empoderats i no súbdits. Apel·lem a tothom a aixecar-se, a participar, que tothom se senti cridat pel referèndum, que tots siguin protagonistes, ara és el present, un present en què podem canviar el futur”, ha conclòs.

I el portaveu local, Oriol Lladó, primer tinent d'alcalde a l'ajuntament de Badalona, ha assegurat que l’1 d’octubre és el punt de trobada de moltíssima gent d’aquest país, cadascú defensant la seva opció, bé el sí, bé el no, però un punt de trobada. “No va de banderes, ni d’estelades, ni només de sentiments, va de decidir com ens organitzem, de poder millorar la qualitat de vida de la gent, de poder atendre les necessitats de la ciutadania”. Lladó ha argumentat que precisament “a ciutats com Badalona és on més hem patit la manca d’instruments per poder atendre la gent i és aquí on hem de marcar la diferència. Ens veiem al carrer, el dia 1 d'octubre davant d’una urna i el 2 d'octubre ens veiem construint un país”, ha conclòs.

Oriol Junqueras, Marta Vilalta, i els regidors badalonins Oriol Lladó i Agnès Rotger