Dimarts, 7 de juliol de 2015

Junqueras es reuneix amb el Nobel premi de la Pau Adolfo Pérez Esquivel, que expressa el seu suport al dret a decidir dels catalans

El president d'Esquerra Republicana, que aquesta setmana és de viatge a Sud-amèrica, s'ha reunit a Buenos Aires amb el premi Nobel de la Pau Adolfo Pérez Esquivel, que ha donat el seu suport total al dret a decidir dels catalans i ha expressat la seva perplexitat per la magnitud del deute de l'Estat espanyol, que amenaça el benestar dels ciutadans. 'Quan un poble es posa dempeus, ho aconsegueix', ha afirmat Pérez Esquivel.

Junqueras també es va trobar amb Nora Cortiñas, líder de les Madres de la Plaza de Mayo. Filla de catalans que van emigrar cap a Sud-Amèrica, porta 38 anys de lluitant pels desapareguts argentins, des de que el seu fill va desaparèixer fa 24 anys. El president d'Esquerra Republicana ha destacat que 'la Nora és un exemple de lluita contra les injustícies. És filla de catalans i està compromesa amb el dret a decidir dels catalans'.

Per últim, Junqueras també ha visitat el Casal de Catalunya de Buenos Aires, on va tenir l'honor de signar el mateix llibre que van signar els presidents Macià i Companys.

Oriol Junqueras amb el premi Nobel de la Pau Adolfo Pérez Esquivel