Dimarts, 26 de setembre de 2017

Junqueras: “Les institucions han d'estar al servei de la gent, no poden limitar els drets dels ciutadans”

El vicepresident del Govern i president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha explicat a Ripollet davant de més de mil persones que “les institucions han d'estar al servei de la gent, no poden limitar els drets dels ciutadans. Els Mossos, les escoles, els hospitals, han d'estar al servei de la gent i no han de ser utilitzats per limitar, ni per coartar els drets dels ciutadans”.

Junqueras ha destacat que el millor dels nostres discursos són els nostres fets, fets posats al servei de la gent i dels ciutadans. Oriol Junqueras ha explicat que no només parlem de democràcia i d'una República i parlem de coses molt més profundes, de valors humans, de gent que cada dia fa els esforços possibles per ajudar els altres, de gent com els companys que van detenir l'altre dia que aixequen el frau fiscal. “No podem viure en un país on els corruptes ordenen la detenció dels honrats, els ineficaços ordenen la detenció dels eficaços en la gestió del bé públic i els egoistes ordenen la detenció dels que treballen pel bé públic i millorar la vida dels altres”.

El president d'Esquerra Republicana ha insistit que estem en un moment que “cal defensar els drets, cal defensar la democràcia per tots els camins democràtics, i el dret democràtic imprescindible en qualsevol democràcia és el dret de vot”.

El portaveu adjunt al Congrés, Gabriel Rufián, ha volgut enviar “un missatge a la brigada Piolín a veure si els sobra un Ferry i crits de 'a por ellos' per anar a salvar la bona gent que s'ofega a la Mediterrània cada dia”.

Rufián ha dedicat un missatge destinat a un grup molt reduït d'ultradretans que no han aconseguit sabotejar l'acte i ha dit als assistents que “per molt que pitin i us cridin no deixeu que mai us diguin que res és impossible”. Res no és impossible, ha assegurat, és una falta de respecte als vostres avis i els vostres pares, ells ja ho van fer, l'impossible ja es va fer, tenir un sostre, tenir llum i aigua, tenir barris i ciutats dignes. “No deixeu que us diguin que és impossible guanyar un país a una urna perquè no ho és”, ha reblat.

La directora general de joventut de la Generalitat, Marta Vilalta, ha assegurat que “seguim tossudament alçats i alçades i construïm alternatives davant de cada obstacle, esteu convençuts que diumenge votarem, és la força del poble, de tots nosaltres, defensem el nostre dret a vot, defensem-lo a les places, a les impremtes, i als mitjans de comunicació, defensem la democràcia”.

El diputat i secretari de política municipal d'Esquerra Republicana, Marc Sanglas, ha explicat que “volem un país on hi càpiga tothom, pensi el que pensi, voti Sí o voti No però que en tot cas tingui respecte per allò que pensin els altres. Hem trigat molts anys a construir la convivència d'aquest país i l'hem fet entre tots i no deixarem que ningú ens expulsi d'aquí”.

El diputat Chakir el Homrani ha assegurat que “un Estat que té por a escoltar els ciutadans i ciutadanes no es mereix que seguim amb ells i quan és capaç de conculcar tots els drets dels ciutadans no té dret a exigir que ens quedem amb ells”.

Oriol Junqueras i Gabriel Rufián en un moment de l'acte a Ripollet