Dimecres, 19 de juliol de 2017

Junqueras: "No ens hem de deixar intimidar, no hem de permetre que ens faltin al respecte, ni a nosaltres, ni a cap dels ciutadans del país"

El vicepresident de la Generalitat i president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha demanat aquest dijous al vespre “suavitat” i “convenciment” per afrontar les amenaces de l’Estat espanyol davant el referèndum de l’1 d’Octubre. “La nostra suavitat com a símptoma del convenciment és quelcom que els incomoda”, ha remarcat el vicepresident. “No ens hem de deixar intimidar, no hem de permetre que ens faltin al respecte, ni a nosaltres, ni a cap dels ciutadans del país”, ha afegit.

Junqueras ha participat, juntament amb l’exconsellera i diputada de Junts pel Sí Irene Rigau i el president de l’ANC, Jordi Sànchez, en l’acte Garanties per a la democràcia al teatre de Sarrià de Barcelona per explicar el referèndum.

“Quan amenacen que intervindran el nostre patrimoni, a aquells que l’únic patrimoni és casa nostra, què ens estan dient? Què vindran a casa nostra i ens desnonaran a nosaltres i les nostres famílies per una raó política?”, s’ha preguntat Junqueras. El vicepresident considera que “la capacitat del govern espanyol de posar traves no és infinitia” i que “no ens hem de deixar intimidar” davant d’amenaces genèriques que no concreten com s’executaran. “Creuen que ens intimidaran prou com perquè deixem de fer-ho, però com més concreta és l’amenaça menys ens intimida”.

El vicepresident ha defensat que qui se salta la llei és l’Estat espanyol, “que no dubta a utilitzar les seves clavegueres”. “Ens volen en l’excepcionalitat, en l’estridència, quan, de fet, qui fa coses fora de la normalitat democràtica és el govern espanyol”, ha remarcat.

Més de dues-centes persones han omplert el teatre de Sarrià per escoltar les explicacions de Junqueras i Rigau, que, a la segona part de l’acte, han contestat els dubtes del públic sobre el referèndum. Les principals preguntes i respostes es poden trobar al web garanties.cat.

Fins a 61 diputats han intervingut simultàniament aquest dimecres al vespre per tot el territori en la quarantena d’actes de Garanties per a la democràcia per explicar els detalls del referèndum de l’1 d’octubre a la ciutadania.

La secretària general d’Esquerra Republicana, Marta Rovira, intervé a les 21 hores en un acte a Vic. També han participat en actes el conseller d’Exteriors, Raül Romeva, o els diputats Anna Simó, Roger Torrent, Alba Vergés, Sergi Sabrià, Gerard Gómez del Moral, Chakir el Homrani o Marc Sanglas. Fins a finals de mes hi ha 150 actes programats. El llistat amb els actes i els participants el podeu trobar al web de l’ANC.

Junqueras al Teatre de Sarrià explicant el referèndum