Dimarts, 19 de setembre de 2017

Junqueras: "O el PP i totes les seves polítiques de prohibició, de repressió, limitació de drets socials o llibertat, democràcia, vot, gent i poble"

El vicepresident del Govern i president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha defensat aquest vespre al Prat davant més de 600 persones que aquest 1 d’octubre tocarà decidir entre la democràcia, la llibertat i els drets socials i la prohibició del govern de l’Estat. “O el PP i totes les seves polítiques de prohibició, de repressió i limitació de drets socials o llibertat, democràcia, vot, gent i poble”, ha afirmat Junqueras. “En un plat de la balança, en definitiva, hi ha la democràcia, la gent, el referèndum, el dret a vot, les urnes, les paperetes; i a l’altre hi ha la prohibició de tot això”, ha afegit.

Ens ho volen prohibir tot. Allò que està en joc no és la independència, és molt més profund, és la democràcia”, ha afirmat Junqueras. El republicà ha defensat que en aquest moment el més important és anar a votar. “Fins el moment de posar la papereta a l’urna, els que la volem posar, estem d’acord. I fins i tot quan l’hem posat també, perquè estem d’acord a respectar el resultat. Defensem la democràcia”, ha manifestat. Junqueras ha destacat que en ciutats com el Prat, molts han estat testimonis "com la gent construia barris i ciutats que no exisitien, posaven l'enllumenat o com s’esfaltaven carrers". "Som un poble que s’ha construït a ell mateix. Ha construït cada un dels elements per viure molt millor. I, ara, tenim l’oportunitat de tornar-ho a fer. I fer-ho molt millor", ha conclòs.

El diputat al Parlament, Gerard Gómez, ha lamentat que en ple segle XXI segueixin estan vigents els punts que va defensar l’Assemblea de Catalunya a finals del franquisme: Llibertat, Aministia, Estatut i fraternitat. “A dia d’avui hem d’estar reivindicant drets tan bàsics”, ha afirmat.
Gómez ha destacat que som a l’etapa final d’una gran cursa de relleus de moltes lluites i ara cal fer el darrer esforç: “Som on som per un gran relleu de testimonis, no hem deixat mai de lluitar, davant les dificultats sempre hem tirat endavant… Som els hereus de tantes i tantes lluites”, ha afirmat el diputat, que ha destacat que és una sort poder completar el darrer tram. “Som uns afortunats. És veritat que ens volen amenaçar, és veritat, però som uns privilegiats perquè estem escrivint la pàgina de la història del nostre país que molta gent hauria volgut escriure. Som en l’etapa final, en els darrers metres d’una cursa que ha durat molts anys, i ens toca assumir a nosaltres l’últim tram encara que estiguem cansats”, ha manifestat. I ha volgut acabar animant a seguir amb l’actitud positiva de les darreres setmanes: "Davant dels tricornis, clavells; davant de la repressió, cançons i un somriure”.

La diputada Teresa Vallverdú ha fet un agraïment “a tots els catalans que aquests dies estan sortint al carrer per defensar la democràcia” i ha manifestat que “res ni ningú podrà impedir que es pugui votar”. Vallverdú ha explicat que quan es va iniciar la campanya semblava que “caldria parlar de les raons per votar sí, però ens trobem que hem de començar parlant de què els nostres drets estan sent atacats". "L’1O anirem a votar en massa i amb el nostre vot mostrarem el rebuig als escorcolls a empreses, actes aixecades, prohibicions d’actes, tancament de webs o intents d’intervenció de les finances de la generalitat. Votarem per això", ha sentenciat.

També ha intervingut el diputat al Parlament, Eduardo Reyes, i el portaveu d’Esquerra a l’Ajuntament del Prat, Jordi Ibern, que ha assegurat que al Prat també es podrà votar l’1 d’octubre.

Junqueras: