Dimarts, 31 de maig de 2016

JxSí i la CUP entren a registre la Llei de creació de l'Agència Catalana de Protecció Social

'De la mateixa manera que la llei que hem presentat avui és necessària per millorar la protecció social dels nostres ciutadans, els pressupostos són necessaris per avançar en el procés cap el nou Estat. Hem de seguir negociant per assolir un acord', ha dit El Homrani

Els grups parlamentaris de Junts pel Sí i la CUP han entrat aquest dimarts al registre del Parlament la Llei de creació de l'Agència Catalana de Protecció Social; una agència que gestionarà totes les prestacions socials que hi ha a Catalunya. La llei presentada avui n'estableix l'estructura i queda per una segona fase la definició del model d'aquesta agència, que quedarà fixat en una altra llei.

La llei sorgeix de la ponència conjunta de la Proposició de Llei Integral de Protecció Social Catalana, en què han participat els diputats de JxSí Chakir El Homrani i Natàlia Figueras. 'Aquesta llei crea l'Agència Catalana de Protecció Social: una agència pública, moderna, participada pels agents socials i econòmics, i amb un control parlamentari permanent. L'agència gestionarà tota la protecció social a Catalunya i està preparada per gestionar totes les competències que anem adquirint en el camí cap a la República, és a dir, és el bressol de la futura seguretat social catalana', ha explicat el diputat de JxSí i relator de la ponència conjunta Chakir El Homrani.

El Homrani també s'ha referit a l'admissió a tràmit per part del Tribunal Constitucional (TC) dels recursos del govern espanyol en contra de la part de la llei catalana d'emergència habitacional referida a pobresa energètica. 'Un cop més, constatem que, mentre aquest Parlament legisla pensant en els més febles de la nostra societat, el TC, que no té legitimitat popular, es dedica a tombar lleis que tenen l'objectiu d'ajudar la gent d'aquest país', ha lamentat.

Pressupostos necessaris
'De la mateixa manera que la llei que hem presentat avui és necessària per millorar la protecció social dels nostres ciutadans, els pressupostos són necessaris per avançar en el procés cap al nou Estat. Hem de seguir negociant per assolir un acord', ha dit el diputat.