Diumenge, 4 de juny de 2017

La CE a Esquerra Republicana: "Espanya hauria d'acollir més refugiats"

La Comissió Europea ha admès als eurodiputats d'Esquerra Republicana, Jordi Solé i Josep-Maria Terricabras, que l'estat espanyol hauria d’acollir més refugiats provinents dels camps de Grècia i Itàlia.

Així ho ha confirmat el comissari de Migració, Interior i Ciutadania, Dimitris Avramopoulos, en resposta a una pregunta parlamentària que li havien adreçat els eurodiputats republicans, en què demanaven quines mesures pensava prendre l’executiu comunitari per obligar els estats membre, i especialment l'estat espanyol, a complir amb les seves obligacions amb els refugiats- vist que les xifres d'Espanya estan molt per sota de la mitjana de la UE. De fet, segons l’últim informe de la CE, de les 1.500 persones des d'Itàlia i 3.000 des de Grècia que s’haurien d’acollir al mes, l’Estat només n’ha acollit 900 en més d'un any i mig.

“En el cas d'Espanya, la Comissió considera que hauria d’augmentar els seus compromisos mensuals en relació amb Itàlia i Grècia”, ha dit ara Avramopoulos.

En la seva resposta parlamentària a Solé i Terricabras, el comissari també ha recordat que l’informe sobre la situació dels refugiats que farà aquest mes de juny podria obrir procediments d'infracció contra els estats que "encara no han reubicat cap persona", com ara Hongria, Polònia i Àustria.

"Acollir refugiats és també és una qüestió moral: hem de reivindicar els valors de la UE, la ciutadania ho espera i mentre les institucions europees no estiguin a l'alçada, aquesta ciutadania cada vegada se sent menys seva la UE", ha declarat Terricabras.

“És un contrasentit que, mentre molts estats europeus incompleixen els compromisos d’acollida de refugiats, hi hagi un país com Catalunya que vol acollir però no pot perquè forma part d’un estat incomplidor”, ha lamentat Solé, que considera “insuficients” els compromisos assolits pels socis europeus.

Terricabras i Solé al Parlament Europeu