Dimarts, 18 de juliol de 2017

La diputada Ana Surra explica el referèndum de l’1 d’octubre al Foro de Sao Paulo

La diputada d’Esquerra Republicana al Congrés, Ana Surra, participa aquests dies a la XXIII edició del Foro de Sao Paulo que es celebra a Managua (Nicaragua). Ana Surra ha tingut ocasió d’explicar el procés català que ha de culminar en el referèndum de l’1 d’octubre davant de parlamentaris de diferents estats de l’Amèrica Llatina.

Ana Surra ha explicat que els immigrants i refugiats en general i els de països llatino-americans en particular, “difícilment ens podem oposar al dret d’autodeterminació del poble català perquè els nostres pobles ja van patir la negativa a poder decidir el futur en llibertat quan van ser conquerits per monarquies europees, i ens vàrem independentitzar en contra de les lleis i els règims d’aquestes monarquies en el seu moment”.

Ana Surra, diputada d’Esquerra Republicana d’origen tupamara, ha destacat que el moviment per la independència de Catalunya “no és l’expressió d’un nacionalisme identitari i excloent sinó un procés integrador on ningú renuncia als seus orígens” i “podrem ser ciutadans fundadors d’una república independentment d’on haguem nascut i de la llengua que parlem”, ha reblat.

El Foro de Sao Paulo és un espai constituït per reunir esforços i moviments d’esquerra i debatre sobre l’escenari internacional i les conseqüències del model imperialista als països de l’Amèrica llatina i el Carib, i articular models alternatius.  El Foro és un escenari per aglutinar posicionaments sobre assumptes d’interès comú i sobre el panorama internacional.

La diputada Ana Surra al XXIII Foro de Sao Paulo