Dilluns, 15 de juny de 2015

La feminització del partit des del món local

Un dels reptes pendents del nostre partit, que de manera expressa varem plantejar com a objectiu programàtic de la nova direcció nacional, a la que m’incorporo, és la de la feminització del partit.

Les darreres eleccions municipals, ens ofereixen, ja, una gran oportunitat per a fer un pas endavant en aquest sentit: en la confecció de les llistes hem pogut constatar com de manera molt remarcable s’han incorporat gran quantitat de dones –del partit, i de fora del partit- a les candidatures municipals. Moltes, encapçalant aquestes candidatures.

Dones que han fet un pas endavant liderant el nostre projecte polític al seu municipi. Dones que, com descrivia el Pla de treball de la Secretaria Nacional de la Dona 2012-2016: aporten il·lusió, novetat i frescor al nostre projecte.

La il·lusió de renovar projectes municipals amb noves protagonistes al capdavant, o la il·lusió de consolidar-los repetint lideratges reeixits i que han sabut trobar camins d’èxit. La novetat de les dones de totes les edats i molt notòriament dones joves que s’han incorporat al nostre projecte polític, amb la frescor d’idees noves que ens aporten des dels seus entorns socials, professionals, familiars.

És l’hora de reforçar aquestes precioses incorporacions a les nostres estructures de treball: alcaldesses i regidores, que tant ens heu aportat, que hem anat tan lluny i aconseguit el reconeixement de les persones dels nostres municipis en forma de vots, la vostra aportació no acaba aquí. A més d’alcaldesses i regidores, ens calen conselleres comarcals i diputades a les diputacions.

El nostre partit creix des del municipalisme. La feminització del partit, que tenim pendent, té en les electes del món local, una gran oportunitat per millorar en aquesta assignatura pendent, que no podem deixar perdre.

Mireia Mata
Vicesecretària General d’Entorn, Gestió del Coneixement i Dones

*Foto: La Secretària General del partit amb algunes de les caps de llista al Baix Empordà, que van ser el 40% del total de les llistes.

La feminització del partit des del món local