Dilluns, 3 de febrer de 2014

La reforma de la llei d'avortament

Indignació, ràbia i impotència. Aquests són alguns dels sentiments que em provoca la nova llei de l´avortament del Ministre Gallardón.

Feia temps que sentíem a parlar d’una nova reforma d’aquesta llei promoguda pel PP. Procedint d’ells, tot feia pensar que seria un atac a la dignitat de la dona, però en una societat del segle XXI no podia imaginar que serien capaços de ser tan retrògrads. Finalment, la llei més restrictiva de la democràcia es va aprovar el passat 20 de desembre. Emprant la tàctica del president Rajoy, vaig deixar passar uns dies de marge per veure si les coses s’arreglaven totes soles, per comprovar si eren capaços de reconèixer els errors i fer marxa enrere. Tal com em temia no ha estat així i per aquest motiu ja no puc callar més.

La nova llei s’anomena “ Llei de protecció de la vida del Concebut” i amb aquest argument donen als no nascuts tots els drets que prenen a les dones.

Quin tipus de govern retalla els ajuts a la Llei de la Dependència i després no permet aturar l’embaràs en casos de malformacions del fetus? Quin govern és el que no permet la interrupció de l´embaràs quan el fetus té problemes de salut que li pot produir la mort només nàixer? Quin govern és el que castiga als metges?

Jo si que ho sé. És un govern el qual per redactar i modificar la llei de l´avortament escolta una comissió formada per homes, com si les dones no hi tinguessin res a dir. Un govern que pretén que els pobres siguin més pobres, que la classe social més desfavorida perdi cada dia més drets, que ataca la cultura i el coneixement i utilitza el discurs de la por i les amenaces per controlar la societat. Un govern que, una vegada més, ha rebut les critiques dels Eurodiputats de l´Eurocambra, que en aquest cas defensen el dret de les dones a decidir sobre el seu embaràs i demanen al PP que aturi la reforma.

Pot ser que tot el que fa referència al dret a decidir els faci por? Un govern que no deix decidir a les dones, que no deix decidir al poble català, que no deix decidir quina educació volem els catalans pels nostres estudiants es un govern dictador, no democràtic.

Senyors del PP, quin serà el proper dret que retallaran a les dones, el de poder votar???

Senyor Gallardón, no volem millores de la seva llei, volem que passi a millor vida, ho entén no?

Rosa Abelló
Regidora