Dimecres, 18 de març de 2009

La secretària de Polítiques Familiars i Drets de Ciutadania presenta una guia per a mares i pares de gais i lesbianes

La secretària de Polítiques Familiars i Drets de Ciutadania, Carme Porta, ha presentat aquest matí la Guia de l’Associació de Mares i Pares de Gais i Lesbianes (Ampgil). La publicació, que té el suport del Departament d’Acció Social i Ciutadania, vol ser una eina útil per avançar en la normalització i acolliment de l’homosexualitat d’un fill o filla. La guia aborda temes com la salut, el sexe o el rebuig social, entre d’altres.

Carme Porta ha explicat que des de la Secretaria "s’està treballant en el reconeixement de la diversitat familiar, i publicacions com aquesta hi estan en plena sintonia”.

D’altra banda, també ha destacat la feina que s’està fent des del programa “Aprendre amb tu”, que des del 2005 impulsa la Secretaria de Polítiques Familiars i Drets de la Ciutadania. Es tracta d’un programa de formació per a mares i pares d’infants de 3 a 16 anys, que inclou un conjunt de xerrades dirigides a les AMPA d’arreu de Catalunya, així com a les associacions, fundacions i col·lectius de famílies interessades.

L’any passat 9.910 persones van assistir a les més de 800 xerrades i tallers que es van celebrar a tot Catalunya. Les conferències que van registrar una major demanda van ser “Les relacions familiars i els estats emocionals dels infants i els adolescents”. Hi van haver 270 xerrades d’aquest tipus i hi van participar unes 2.000 persones.

Aquest 2009, el programa ha ampliat la temàtica de les xerrades i n’ha inclòs en el programa una referida a la sexualitat i l’afectivitat a l’adolescència. Fins ara, la Secretaria de Polítiques Familiars i Drets de Ciutadania ha rebut 410 sol·licituds de xerrades.

Presentació de la Guia de l'Associació de Mares i Pares de Gais i Lesbianes