Dimarts, 25 de juliol de 2017

La sentència del TC de l'impost als operadors d'internet atempta contra el sector de l'audiovisual

Des de la sectorial de Comunicació Audiovisual d’Esquerra Republicana, després de la sentència del TC contra la llei d’impost sobre les operadors d’internet (cànon digital) aprovat pel Parlament de Catalunya el 2014 i que ajuda a finançar el cinema i el sector audiovisual del nostre país amb uns 20 milions anuals, volem reiterar el nostre suport a aquest sector estratègic per al nostre país, que ha sigut víctima d’una forta crisi en els últims anys.

Les consideracions del Tribunal Constitucional, que entén que la Generalitat s’excedeix en les seves competències i que és un impost que grava doblement la prestació del servei a internet perquè ja hi ha l’IVA, no són res més que excuses per poder atacar novament el Parlament de Catalunya i el nostre país.

Davant la impossibilitat de recórrer la sentència, celebrem el compromís del Govern de tornar a aprovar un nou impost de forma immediata, millorant el seu articulat i pujant els tipus impositius per contribuir al finançament dels projectes audiovisuals catalans.

Des d’Esquerra Republicana defensarem la llei arreu i garantirem el futur del sector audiovisual.