Dimarts, 17 de juny de 2014

La tercera via del Govern espanyol després de les europees és més del mateix: recentralització

El portaveu adjunt del grup parlamentari d’ERC, Lluís Salvadó, ha destacat en roda de premsa al faristol del Parlament que ‘alguns esperaven que passades les europees l’Estat espanyol llancés un missatge de ma estesa i ressuscités la tercera via envers el procés català. Doncs bé la única tercera via amb continuïtat del Govern espanyol és més del mateix: recentralització’.

Salvadó ha explicat que ‘sembla que vulguin que votem de manera massiva per la independència, amb la seva actitud sembla que estiguin desitjant que marxem. Alguns esperaven gestos del Govern espanyol, i tant que els han fet: recentralització de competències i boicot cap a actes organitzats a nivell internacional’.

Lluís Salvadó ha posat tres exemples:

1.La nova llei que pretén recentralitzar les competències en la inspecció de treball, competències assolides amb el darrer Estatut.

2.La privatització d’AENA. L’Estat obvia un cop més el clam de la societat civil catalana a IESE el 2007que reclamava que l’Aeroport de Barcelona-El Prat fos gestionat pel país. No només no es responen a les demandes del país sinó que s’hipoteca la propietat dels nostres aeroports pel futur.

3. Les pressions de les ambaixades espanyoles i del ministeri d’Exteriors sobre el CEPS (centre d’Estudis Polítics europeus) que ha acabat suspenent la intervenció del president del CATN, Carles Viver i Pi-Sunyer: La pressió internacional del Govern de l’Estat evidencia el seu nerviosisme i també posa en relleu que el Diplocat està fent molt bona feina . ‘Exercir pressions i boicot per evitar que Catalunya ens puguem explicar són actes inacceptables i propis de règims totalitaris’ ha reblat Lluis Salvadó.

El portaveu adjunt d'ERC al Parlament, Lluís Salvadó