Divendres, 31 de març de 2017

L'Aliança Lliure Europea insta el govern espanyol a autoritzar el referèndum a Catalunya i dóna suport a organitzar-lo sense permís

L'Aliança Lliure Europea (ALE) -la federació de 46 partits polítics europeus que representen nacions sense estat, regions i minories històriques d'arreu d'Europa, com el Bloque Nacionalista Galego i l’Scottish National Party, entre d’altres- ha aprovat aquest divendres una moció que insta el govern de l’Estat a autoritzar i acordar els termes d'un referèndum vinculant d'independència a Catalunya el 2017’.

Els delegats de l’ALE –reunits aquest divendres i dissabte a Katowice (Silèsia, Polònia) a l’assemblea anual del partit- van més enllà i donen ple suport a l'organització del referèndum sobre el futur polític de Catalunya, fins i tot sense el permís de l’Estat. ‘Entenem que el Parlament de Catalunya i el Govern de la Generalitat estan legitimats per implementar el mandat democràtic que els catalans els van confiar, convocant un referèndum, si l'actitud antidemocràtica de l'estat espanyol persisteix en el futur pròxim’, diuen els delegats.

'Tenim un mandat democràtic i legítim, i res ens aturarà en la nostra voluntat de posar les urnes i que la ciutadana decideixi lliurement', ha explicat l'eurodiputat i secretari general de l'ALE, Jordi Solé, als delegats reunits a Katowice.

'El govern espanyol no ha entès res en cinc anys: això no va de pressupostos ni d'inversions, això va de drets democràtics. La inversió que ha de fer l'Estat espanyol a Catalunya és en democràcia, acordant el referèndum', ha afegit Solé.

Solé durant la intervenció a l'assemblea de l'ALE a Katowice