Divendres, 8 de novembre de 2013

Llavors per què prohibir?

La Llei de salut sexual i reproductiva i de la interrupció voluntària de l’embaràs, aprovada el 2010, tot i tenir les seves mancances, ha estat una millora important pel que fa a la regulació que existia fins aleshores.

Lluny de millorar la llei, el ministre de Justícia, Alberto Ruiz-Gallardón, ha anunciat la seva voluntat de reformar-la. Reforma que, amb un cop de ploma, ens farà retrocedir 30 anys, situant-nos a la cua d’Europa.

Mentre que l’actual llei no obliga cap dona a avortar, la reforma del PP prohibirà a totes les dones fer-ho.

Per què obligar a la dona a ser mare, quan ella ha decidit no ser-ho? La dona no és lliure per decidir sobrer la seva sexualitat i sobre el seu cos? La dona que decideix avortar no té moral, no té ètica? Prohibir avortar farà que les dones no avortin? Llavors, per què prohibir?

És ofensiu constatar com el ministre i el gruix del PP fan valer les institucions jurídiques i econòmiques de l’estat per imposar la seva visió del món al nucli de la raó pública, neguen el pluralisme i eleven la seva ètica privada a l’ètica pública de la societat.

Legalitzar o prohibir, dues paraules que defineixen el nivell de tolerància de qui defensa cadascuna d’elles. Qui treballa per legalitzar perquè sap que el pluralisme és inseparable de la neutralitat religiosa, perquè el pluralisme deriva de la pròpia condició humana, de la llibertat de pensament, de consciència i eleva la dignitat de l’esser humà. I qui defensa la prohibició basant-se en el fonamentalisme religiós o polític i de la rigidesa dels seus plantejaments, recolzada per una autoritat de caràcter religiós.

L’avortament ha de ser un dret en qualsevol societat avançada que per definició és laica i aconfessional, i no ha de deixar endur-se per la moral d’una fe. No hem de tractar com a criminals les dones que decideixen avortar, tot el contrari, han de rebre tot el suport de la societat per haver de passar per aquest moment tan dur.

Deixem que nosaltres, les dones, decidim lliurement sobre els nostres cossos i, sobretot, siguem tolerants o la rigidesa de pensament ens arrabassarà gaudir de la riquesa de la llibertat.

Magda Bargalló
Presidenta Secció Local d' ERC Vacarisses

Llavors per què prohibir?