Dilluns, 20 de juny de 2011

Llorente destaca que moltes de les reivindicacions socials del moviment del 15M formen part de l'ADN d'Esquerra

El Secretari d'imatge i comunicació d'Esquerra recorda que demandes com la dació de les hipoteques, el control a les entitats financeres i el reforç de les polítiques de participació són part del programa d'Esquerra i defensa la política com una eina útil per assolir-les.

Ignasi Llorente ha explicat que la manifestació del diumenge 19 de juny ha estat un símbol de 'la vigència i la vitalitat d'aquest moviment, i de les reivindicacions que fan'. Llorente ha recordat que 'moltes d'aquestes reivindicacions, com la dació de les hipoteques, el control a les entitats financeres i el reforç de les polítiques de participació són a l'ADN d'Esquerra'. També ha subratllat que la marxa es va desenvolupar en un to completament festiu, i s'ha felicitat que no hi hagués incidents.

Llorente ha recordat que un dels motius que s'articulés el moviment del 15-M és la política de retallades en l'estat del benestar, ja que aleshores 'la societat es divideix entre els que poden continuar pagant i els que no. Ara més que mai s'ha de defensar l'estat del benestar'. És per això que Esquerra presentarà esmenes a la llei de pressupostos que ha presentat el Govern.

CiU ha triat el PP com a soci preferent

Sobre els pressupostos de la Generalitat, ha explicat que 'CiU se sent molt còmode de la mà del PP, han triat soci amb la vista posada en les eleccions generals. Esquerra seguirà treballant amb la vista posada a millorar les condicions de vida de les classes mitjanes i populars i de cara als interessos del país i no per interessos ocults'.

Pel que fa a la llei omnibus, el portaveu d'Esquerra assegura que 'CiU no pot pretendre un tot o res, ja que pel que fa als elements de simplificació administrativa estem completament d'acord perquè eren punts que dúiem també al nostre programa però s'ha de separar el gra de la palla i no podem admetre que tirin endavant retallades importants en àmbits com la salut, l'educació i el medi ambient'.

En l'àmbit educatiu, Llorente ha emplaçat el president de la Generalitat a complir el mandat parlamentari sobre el manteniment de la sisena hora escolar i ha demanat coherència als grups parlamentaris que van votar a favor de la moció per tal que donin suport a les esmenes que ha presentat Esquerra als pressupostos i que van dirigides al manteniment d'aquesta sisena hora.

Ignasi Llorente