Dimecres, 8 de juliol de 2015

Maragall: 'Igual que l'orquestra del Titànic, la UE continua tocant la mateixa melodia i omet l'iceberg'

L’eurodiputat d’ERC-MES Ernest Maragall ha urgit aquest dimecres la Unió Europea a estar ‘a l’alçada dels reptes d’avui’, durant la sessió del Parlament Europeu en què el primer ministre grec, Alexis Tsipras, ha explicat les línies mestres de la proposta que ahir va presentar a la cimera de líders europeus per reprendre el diàleg amb Brussel·les i evitar la fallida del país.

‘A mesura que la crisi grega continua arriscant el futur de la UE, mostrant-ne la fragilitat, i la manca d'unió política i de governança econòmica, el Parlament Europeu va amagant el cap a la sorra i tira endavant. Canviar de rumb és difícil per a un vaixell tan gran i lent, però aquesta és precisament la raó per la qual necessitem un canvi urgent de prioritats’, ha alertat Maragall durant el debat al plenari d’Estrasburg.

‘Durant alguns mesos hem vist una imatge repetida fins la sacietat: Grècia és un problema per Europa. Des del diumenge passat sabem que Grècia és una esperança per Europa’, ha afegit.

‘Si Europa deixa caure Grècia, deixarà de ser Europa per convertir-se en una societat d'interès limitat i descriptible. Grècia ha de rebre un missatge clar, de confiança, d'exigència també, però sobretot de suport, de resposta encertada a les seves necessitats i els seus legítims drets. Finançament, creixement real, reestructuració del deute, reformes’, ha concretat Maragall.

‘Aquesta és una setmana decisiva en la vida de la Unió Europea. La història jutjarà si la UE ha estat a l’alçada dels reptes d’avui, o si, igual que en el Titànic, continua tocant la mateixa vella melodia un cop rere l’altre mentre el vaixell s’enfonsa’, ha conclòs.

L'eurodiputat d'ERC-MES, Ernest Maragall