Diumenge, 24 de setembre de 2017

Marta Rovira: “El debat que tenim entre mans és clar, entre avançar i construir un nou país o bé quedar-nos en l'immobilisme”

La secretària general d'Esquerra Republicana, Marta Rovira, ha explicat que aquests dies hi ha molt soroll, el que ells volen que hi hagi, tot negatiu, i es provocaran debats que no són els que estem vivint al nostre país, perquè “el debat polític que tenim a les nostres mans és molt clar i senzill, entre avançar o quedar-nos com sempre, construir un nou país entre tots i totes o quedar-nos en l'immobilisme, una república digna i progressista a Europa o anar 10 anys enrere. I farem el que toca, avançar i votar que Sí”.

Marta Rovira ha assegurat que som on som també perquè “ens estan sotmetent a un bloqueig polític constant a totes les decisions que prenem, un bloqueig que podem dir que dura des del 78 perquè el que es va pactar és una burla, no han complert cap compromís, ni un”.

La secretària general d'Esquerra Republicana i diputada al Parlament ha explicat que “el Parlament intenta aprovar lleis i resolucions intentant que la gent visqui millor i més dignament i les han tombat totes fent servir totes les eines, els tribunals i el que calgui, i ho fan amb una majoria política que aquí no ens representa perquè aquí no són majoria”.

Rovira ha insistit que intentaran fer veure que el nostre debat va de banderes, que va de llengües i no és així. Afrontem una setmana decisiva i difícil perquè “intentaran aturar-nos de nou i tornarem a sortir al carrer totes les vegades que faci falta fins que aconseguim ser el que volem ser. I hi tenim tot el dret, el dret universal de l'autodeterminació, que no caduca i es basa en la Democràcia”.

Rovira ha encarregat un repte als més de 1300 assistents, “portar cadascú de nosaltres 7 persones a votar, 7 demòcrates, perquè ens ho juguem tot, els nostres drets, a reunir-nos a expressar-nos, a pensar el que vulguem i la nostra feina afegida serà que l'1 d'octubre no s'acabin les cues als col·legis electorals”.

Marta Rovira ha fet aquest discurs a L'Atlàntida de Vic en un acte organitzat per l'ANC on també hi han intervingut Joan Coma, regidor de la CUP a Vic, Marta Pascal del PdCat i el president de l'ANC, Jordi Sànchez.

La secretària general d'Esquerra Republicana, Marta Rovira, en un moment de la seva intervenció a l'Atlàntida de Vic.