Dissabte, 21 d'octubre de 2017

Marta Rovira: “El que ha fet el govern espanyol només té un nom: cop d'estat”

Rovira assegura que el Parlament ha de fer via en la construcció de la República per defensar les institucions i protegir els drets fonamentals

La secretària general d'Esquerra Republicana, Marta Rovira, des de la capçalera de la manifestació multitudinària que ha reclamat la llibertat de Jordi Sánchez i Jordi Cuixart al centre de Barcelona, ha assegurat que avui emparant-se en l'article 155 de la Constitució espanyola “el que ha fet el govern espanyol és un cop d'estat”. Marta Rovira assegura que “és una mesura que no pot existir a cap estat democràtic, és una mesura que no existeix a la Constitució espanyola i això només té un nom: es diu cop d'estat”.

Rovira ha explicat que “malgrat que ja ens havia arribat per terra mar i aire, avui el govern espanyol s'ha atrevit a aprovar una mesura absolutament excepcional, inèdita en un règim que es fa dir democràtic. Una mesura que consisteix a decapitar tot el Govern de la Generalitat escollit pels ciutadans d'aquest país i a limitar des del 'Gobierno de la nación' el Parlament de Catalunya”.

Davant d'aquests fets, Marta Rovira, ha explicat que els ciutadans de Catalunya, els ciutadans que decideixen democràticament i legítimament com han de ser les institucions, “el que hem de continuar fent és exactament això, utilitzar les nostres institucions democràtiques per elegir quin ha de ser el futur d'aquest país”. “Ara ja, sense cap més dilació, cal que el Parlament de Catalunya faci via per construir aquesta República catalana perquè és l'única mesura a les nostres mans per retornar als ciutadans les nostres institucions i protegir els drets fonamentals”, ha reblat Rovira.

La secretària general d'Esquerra Republicana, Marta Rovira, ha reclamat a Barcelona amb milers de ciutadans la llibertat de Jordi Sánchez i Jordi Cuixart.