Dimecres, 28 de març de 2012

Marta Rovira fa una crida a participar a la vaga general i omplir-la de contingut nacional

Marta Rovira, secretària general d'Esquerra Republicana ha fet una crida a participar a la vaga general de demà i omplir-la també de contingut nacional. Rovira ha reconegut 'la complexitat de fer vaga en un context de crisi greu', però 'davant la intransigència del PP, amb el suport de CiU, amb una política que empobreix la societat i debilita l'economia productiva, ha arribat el moment de mobilitzar-se i plantar cara', ha afirmat.

La secretària general ha recordat que 'les polítiques de contracció i retallada en un context de recessió, no resolen els problemes econòmics de famílies, empreses i administracions'. Segons Rovira, 'els governs espanyols i català són implacables amb els sectors més febles de la nostra societat i dòcils amb el aquells que tenen una gran responsabilitat amb l'actual crisi'. Ha afegit també que 'el nostre país pateix un espoli fiscal sagnant que accentua l'espoli social que pateixen els nostres conciutadans'.

Pel que fa a la necessitat de tenir un model català de relacions laborals, Rovira ha assegurat que 'ens cal un marc jurídic i polític propi que fomenti la responsabilitat mútua entre empresaris i treballadors, on la Generalitat sigui un actor rellevant en la concertació social, la política industrial i la democràcia econòmica'.

És per això que ha animat a participar en les manifestacions que se celebraran demà arreu dels Països Catalans.

Marta Rovira