Dimarts, 8 de març de 2016

Mireia Mata: 'Estem treballant per fer una República justa i paritària i això vol dir dones amb tots els drets reals i efectius'

La Directora General d'Igualtat del Govern de la Generalitat i Vicesecretària General d’Entorn, Gestió del Coneixement i Dones d'Esquerra, Mireia Mata, ha recordat avui durant la manifestació unitària per la Igualtat que les dones encara no tenen els mateixos drets reals, malgrat que sí que els tenen legalment. 'Volem acabar amb la desigualtat, que jurídicament ja no hi és, però que veiem que en el dia a dia es va plasmant amb el desequilibri amb els salaris i amb el desequilibri amb les persones pensionistes. També hi és en les estructures directives tant a les polítiques com a les empresarials', ha afirmat la Vicesecretària general d’Esquerra.

Mata ha encapçalat una nombrosa delegació d’Esquerra Republicana que ha participat en la manifestació de Barcelona en motiu del Dia Internacional de les Dones. La delegació ha comptat amb la participació de les diputades i diputats al Parlament, Alba Vergés, Teresa Vallverdú, Montse Fornells, Marc Sanglas o Eduardo Reyes; de la diputada al Congrés, Ester Capella; la secretària de Relacions amb l'Administració de Justícia, Patrícia Gomà; i el president del grup municipal d’Esquerra a Barcelona, Alfred Bosch, entre d’altres membres de la formació.

'Les dones d’Esquerra estem treballant per fer una República justa i paritària i això vol dir que volem que les dones tinguin tots els drets, no només drets sobre lleis, sinó drets reals i efectius al carrer', ha reivindicat Mireia Mata, que ha afegit que la lluita ha de ser diària: 'Tant de bo no necessitem el 8 de març, però fins que no aconseguim la paritat real i no només la teòrica, tindrà sentit que el continuem fent. I no el fem només el 8 de març, sinó cada dia amb la força i el compromís de tots els homes i de totes les dones', ha sentenciat.

La diputada del grup d’Esquerra al Congrés, Ester Capella, ha destacat que les dones encara tenen 'dificultats afegides per accedir al poder' i que 'no ocupen els espais on haurien de ser'. 'Si som el 52% de la població, hauríem d’estar representades amb igualtat de condicions als àmbits de decisió, siguin els parlaments, governs o organisme i institucions', ha reivindicat. 'La futura República haurà de garantir que homes i dones tinguin les mateixes oportunitats i, per tant, una de les primeres estructures bàsiques de l’estat ha de ser la llei que previngui aquesta possibilitat, que les dones efectivament ocupin els espais que els pertoquen', ha conclòs Capella.