Dimarts, 23 de maig de 2017

Mirella Cortès, a Rajoy: “No renunciarem al mandat democràtic del poble català, ni un pas enrere"

La portaveu d’Esquerra Republicana al Senat, Mirella Cortès, ha preguntat aquesta tarda al president del govern espanyol, Mariano Rajoy, si “està disposat a arribar a un acord amb el Govern per tal que els catalans votin”. La pregunta de la republicana en la sessió de control de la cambra alta arriba després de la conferència de Puigdemont, Junqueras i Romeva a Madrid i l’oferta formal aquest matí del Govern per pactar el referèndum, el que demostra que la Generalitat “està disposada a negociar”.

En aquest sentit, Cortès ha recordat que “han sol·licitat més de 15 vegades” el  referèndum i que el govern espanyol “sempre ha contestat amb un no”. Per aquest motiu, la republicana ha acusat l'executiu “d’esquivar el diàleg”. “Prefereix imposar que escoltar”, ha lamentat, per afegir a continuació que “si es neguen a dialogar, no renunciarem al mandat democràtic del poble català; ni un pas enrere”.

Segons Cortès, “la millor resposta és posar les urnes i que el poble decideixi”. “A això se li diu democràcia”, ha sentenciat. La portaveu d’Esquerra al Senat ha advertit el govern espanyol que no impedirà el referèndum, malgrat  “tots els artefactes que utilitzin” en contra.

Regressió democràtica de l’Estat

D’altra banda, el senador d’Esquerra Republicana Bernat Picornell ha preguntat al ministre d’Interior, Juan Ignacio Zoido, sobre la regressió democràtica de l’Estat espanyol. "Senyor ministre, permeti'ns que des d'Esquerra posem en dubte l'estat actual de la democràcia i el paper q juga el ministeri de l'Interior”, ha denunciat el republicà, després que el 13 de maig dos agents van expulsar a un ciutadà de l'Estadi Ciutat de València per portar una estelada, i mentrestant, ahir amb motiu de la conferència de Puigdemont, Junqueras i Romeva a Madrid es van exhibir banderes feixistes.

"Per què ahir la policia no va actuar? El seu govern veu amb bons ulls aquestes banderes feixistes?", ha preguntat. "Es comença donant aire a feixistes, neofalangistes i franquistes i s'acaba presentant una querella per voler comprar urnes i paperetes", ha criticat el republicà.