Dimarts, 14 de juny de 2011

Muñoz registra un moció a la Comissió de Foment del Senat on demana el manteniment i la millora dels serveis ferroviaris de Móra la Nova, Ascó, Flix i Riba - Roja d’Ebre

El senador d’Esquerra dins de l’Entesa Catalana de Progrés, Pere Muñoz, ha anunciat que ha enregistrat una moció per ser debatuda a la Comissió de Foment del Senat en la qual demana el manteniment i la millora dels serveis ferroviaris de Móra la Nova, Ascó, Flix i Riba- Roja d’Ebre. La preocupació pel manteniment de la qualitat del servei ferroviari de la línia Reus – Mora – Casp ha estat un dels principals temes d’actuació del senador republicà. A hores d’ara, però, encara no se sap la data en què es podrà debatre la moció.

La moció recorda com els darrers anys ‘s’ha anat tancant estacions, s’ha anat retallant la plantilla de treballadors, s’ha anat perdent freqüència i nombre de trens de passatgers’. Així, el juliol de 2008 ADIF va presentar un informe que preveia reduir el personal de les estacions de Móra la Nova, Ascó, Flix i Riba - Roja d’Ebre, actuants en els Plans d’Emergència Nuclears Exteriors de la zona d’Ascó, fet que suposà la supressió de setze llocs de treball i un empitjorament de l’atenció als viatgers, així com una reducció del servei de comunicació d’incidències a la línia ferroviària. El mateix Muñoz, el novembre de 2008, interpel·là la llavors Ministra de Foment, Magdalena Álvarez, sobre aquest informe.

Muñoz lamenta que ‘malgrat que vaig denunciar que aquestes estacions no podien patir aquestes retallades perquè estan dins la zona del Pla d’Emergència Nuclear (PENTA) i del Pla d’Emergència del Sector Químic (PLASEQTEBRE), i estant sotmeses diàriament a un important trànsit de mercaderies perilloses; el Govern espanyol no ens ha fet cas’. Tanmateix, Muñoz afirma que ‘no ens resignem’, i per això el nostre partit i el Consell Comarcal hem reaccionat en contra de l’intent de suprimir personal de l’estació de Móra la Nova substituint-lo per màquines expenedores de bitllets, donant informació i atenció a l’usuari a través del bar de l’estació i fent desaparèixer personal ferroviari de l’estació.

Pere Muñoz