Dilluns, 8 de maig de 2017

Oriol Junqueras: “La democràcia triomfarà davant dels que intenten impedir l’exercici del dret fonamental al vot”

El president d’Esquerra Republicana i vicepresident del Govern, Oriol Junqueras,  ha explicat a les portes del Tribunal Superior de Justícia que avui  tornem a defensar la democràcia com hem fet en tantes ocasions i segur que tindrem ocasió de tornar-ho a fer, i “la democràcia acabarà triomfant davant d’aquells que volen impedir un exercici tan fonamental com l’exercici del dret de vot”.

Junqueras ha estat al capdavant de la comitiva formada pel president de la Generalitat i membres del Govern, diputats i diputades al Parlament i al Congrés, senadors, i representants de la societat civil que han acompanyat la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, i la Secretària primera de la Mesa, Anna Simó, acusades de desobediència i prevaricació per haver permès que la Cambra debatés i aprovés resolucions en favor del referèndum en el debat de política general.

Junqueras, que acaba de tornar de viatge oficial als Estats Units, ha explicat que allà ha constatat que tothom entén el concepte de democràcia i per tant tots expressen molta simpatia respecte de la causa democràtica que representen en aquest moment els ciutadans de Catalunya i les seves institucions. “Per tant, nosaltres, ens mantenim ferms amb aquest compromís democràtic de permetre que els ciutadans de Catalunya votin i així puguin decidir el seu futur”, ha reblat.

La secretària general d’Esquerra Republicana, Marta Rovira, ha insistit que cal dir-ho alt i clar, “no és democràtic que un  tribunal de justícia persegueixi una Mesa d’un Parlament que defensa que els  diputats i diputades d’aquest Parlament puguin debatre i votar les  seves idees polítiques. Ho direm tantes vegades com calgui.”

Rovira ha explicat que “no som ingenus ni innocents” i sabem que el que està passant avui aquí és intentar amenaçar, fer por, obstaculitzar que els ciutadans d’aquest país, pensin com pensin, puguin  votar per decidir que volen ser. Marta Rovira ha assegurat que “si ens fan triar, entre la persecució política o la defensa que els ciutadans de Catalunya sobirans decideixin el futur d’aquest país, nosaltres sempre estarem al costat de la democràcia i la defensarem amb tots les instruments que tinguem al nostre abast”.