Dissabte, 15 de juliol de 2017

Oriol Junqueras: "L'excepcionalitat la posa l'Estat no deixant-nos votar, nosaltres posem la normalitat posant urnes"

"Les urnes hi seran. Visca la república catalana!"; amb aquesta contundència i determinació s'ha expressat a Montblanc el president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, a l'acte polític central de l'Acampada Jove 2017, el festival politicomusical que organitzen ja fa vint anys les JERC.

El vicepresident del Govern de Catalunya ha expressat el "compromís ferm i serè" del fet que les urnes hi seran l'1 d'octubre i que 'l'Estat vol impedir el referèndum amb les seves clavegueres però la repressió la superarem amb democràcia" però també que aquesta "no pot ser infinita" i que el país la superarà "amb mobilització i amb democràcia."

Ha encoratjat al jovent independentista congregat a participar activament al referèndum ja que "tot allò que fem ho fem per donar oportunitats a les noves generacions" i "per l'estima a tota la gent d'aquest país."

El parlament Junqueras ha estat precedit per la intervenció de Marta Rovira, secretària general del partit, que ha explicat que el moment polític del país "no va d'un debat entre Espanya o Catalunya, això va de fer una república millor per tots i totes." També ha reforçat l'evidència que el referèndum tindrà totes les garanties i que estarà supervisat per experts que confirmaran que "a Catalunya som exemplars aplicant la democràcia."

L'acte central ha comptat també amb el portaveu nacional de les JERC, Pau Morales que ha reafirmat el suport de l'organització al referèndum i l'alcalde de Montblanc, Pep Andreu, que ha desitjat que la pròxima Acampada Jove se celebri en el context d'una jove república catalana.

Oriol Junqueras: