Dissabte, 14 d'octubre de 2017

Oriol Junqueras: "Tenim el compromís inequívoc i absolut de complir el mandat democràtic de l'1 d'octubre"

El president d'Esquerra Republicana de Catalunya, Oriol Junqueras, ha reiterat aquest matí el compromís “inequívoc i absolut” del partit en complir el mandat democràtic de l'1 d'octubre, “un mandat que els ciutadans ens van transmetre en unes condicions que no s'havien viscut mai en democràcia”.

En la seva intervenció davant del Consell Nacional del partit, reunit de manera extraordinària i en què ha fet entrada en un sala plena de gom a gom al costat de la secretària general, Marta Rovira, Junqueras ha afegit que Esquerra “no dimitirà mai” d'aquest compromís, com tampoc de l'apel·lació al diàleg i de treballar per la unitat, “perquè estem convençuts que és imprescindible per poder culminar el camí cap a la República”.

El president d'Esquerra ha assegurat que “excel·lir en aquesta unitat d'acció” va portar a l'èxit del referèndum de l'1 d'octubre. I ha recordat, en aquest sentit, que “no tenim cap antecedent en cap democràcia en la qual el govern hagi ordenat colpejar els votants que estan a punt de dipositar la papereta en una urna”.

Junqueras s'ha mostrat molt crític amb el PSC, que el 2010, arran de la sentència contra l'Estatut, encapçalava a Barcelona la manifestació sota el lema Som una nació, nosaltres decidim, i que ara ha passat “a acceptar que qui avui decideix per Catalunya és el PP”. I l'ha acusat, a més, de ser-ne còmplice en la voluntat d'aplicar l'article 155 de la Constitució.

“És el partit que no es diferencia del PP a l'hora d'aplicar la recepta de l'article 155” i que anuncia una suposada reforma constitucional que, paradoxalment, han de liderar “els que van fer el possible per tombar l'estatut de 2006, els que han fet tot el possible per impedir que els ciutadans de Catalunya decideixin, i en què es trobaran tots aquells que han fet tot el possible per impedir que es donés cabuda a cap sortida digna per Catalunya” I tot tulel·lat, ha sentenciat, pel Tribunal Constitucional “que va tombar la reforma de l'Estatut en la sentència del 2010. Quina reforma en pot sortir?”, s'ha preguntat.

Davant d'aquest escenari, Junqueras ha assenyalat que “si el camí ens l'han de marcar els que han fet tot el possible per impedir tots els camins, una altra vegada ens veiem en la necessitat, la voluntat, el desig i la sort de poder apel·lar a la unitat dels demòcrates” com a resposta. Amb l'objectiu de posar per davant el futur d'un país que “estem convençuts de poder preservar, que podem impulsar i que podem posar en l'escena internacional d'igual a igual amb totes les nacions lliures del món”. En definitiva, ha conclòs Junqueras, “d'una República al servei de la gent”.

Oriol Junqueras, durant la seva intervenció en el Consell Nacional d'aquest dissabte