Divendres, 7 de març de 2008

Per defensar Catalunya, més enllà d'Esquerra no hi ha res

El cap de llista d'Esquerra al Congrés per la circumscripció de Tarragona, Lluís Aragonès, s'ha mostrat taxatiu en la darrera jornada per demanar el vot als ciutadans i s'ha dirigit principalment a aquells que prioritzen les necessitats del país. 'Per defensar Catalunya, més enllà d'Esquerra no hi ha res', ha afirmat. Aragonès ha explicat que a Madrid el seu partit defensarà els interessos dels catalans i del país 'per davant de qualsevol altra qüestió'. Ha afegit que Esquerra és un 'tres en un' perquè entre els seus objectius també hi ha 'aturar el PP', 'condicionar el PSOE' i 'arrossegar' CiU a posicions més 'sobiranistes'.

Lluís Aragonès ha comentat que la feina dels independentistes al Congrés ha de servir per resoldre temes com el 'retard' en l'arribada de les infraestructures que calen a Catalunya i en aspectes concrets com la gestió pròpia de Rodalies o dels aeroports del país. En aquest sentit, ha reiterat la necessitat de crear un front comú entre els partits catalans perquè ha dit que en aquests temes tots tenen 'missatges similars', amb només alguns 'matisos'. 'Quan els catalans hem anat junts, sempre ens en hem sortit', ha subratllat.

El cap de llista independentista també ha explicat que la seva formació ha editat uns bitllets falsos per valor de 2.622 euros, valor que correspon al que l'estat espanyol 'esquila' anualment a cada català com a conseqüència del dèficit fiscal de Catalunya. Ha apuntat que el valor total del que 'perd' el país per la 'dependència' que té de l'Estat és de 18.000 milions d'euros. Per aquest motiu, l''objectiu prioritari' dels republicans és canviar el sistema de finançament i aconseguir un major benestar dels catalans, el qual ha de ser fruit dels seus propis 'esforços'.

Aragonès ha escenificat la seva darrera compareixença de premsa, en el marc de la campanya electoral, a l'estació del TGV del Camp de Tarragona. Des d'allà ha reivindicat el 'dret a accedir a l'alta velocitat' que també té la gent de les Terres de l'Ebre.

Lluís Aragonès