Dilluns, 20 de febrer de 2012

Per un marc català de relacions laborals

Esquerra Republicana va participar diumenge en totes les mobilitzacions que es van convocar als països catalans per protestar contra reforma laboral del PP.

La manifestació més multitudinària va ser la de Barcelona, amb un bloc propi i un lema propi “Ni espoli fiscal, ni espoli social” i la presència d'Oriol Junqueras i Marta Rovira, els diputats al Parlament Anna Simó i Oriol Amorós, els diputats al Congrés Alfred Bosch i Joan Tardà i el portaveu a l'Ajuntament de Barcelona, Jordi Portabella.

Oriol Junqueras, President d'ERC, va admetre la necessitat de fer una reforma laboral però va afirmar que la reforma laboral del PP “no és la que necessita el país, no s'adequa a la realitat del teixit empresarial català i no crearà ocupació”. Per a Junqueras “cal flexibilitzar l'entrada al mercat laboral però la reforma del PP no posa l'accent en el foment de l'ocupació sinó que prioritza abaratir la sortida del mercat laboral i aquesta és una recepta que fins ara ho ha fet més que engruixir les llistes de l'atur”. Junqueras també ha volgut posar èmfasi en que aquesta ha estat una reforma “feta sense diàleg social” i ha sostingut que “la reforma que necessitem ha de partir de les característiques d'una economia productiva com la catalana, necessitem el nostre propi marc de relacions laborals”.

Oriol Junqueras atenent els mitjans a la capçalera de la manifestació de Barcelona