Dijous, 5 de febrer de 2015

Pere Bosch: 'Si volem prioritzar de veritat l'Estat del Benestar hem de superar la legalitat espanyola construint un Nou País'

El diputat d'ERC, Pere Bosch, ha defensat aquest matí davant del ple del Parlament que, per comptar amb un Estat del Benestar, cal superar el marc de la legalitat espanyola. 'Si volem prioritzar de veritat l'Estat del Benestar, hem de superar la legalitat espanyola construint un Nou País, on es blindi per llei que la despesa social és irrenunciable. Construïm un Nou País per proporcionar qualitat de vida a les persones', ha declarat durant el debat de la ILP per modificar la Llei de finances de Catalunyai prioritzar el pagament a les persones amb dependència.

El grup parlamentari d'ERC considera que no pot votar en contra d'una iniciativa legislativa popular, d'un instrument de participació ciutadana, i per aquest motiu no va presentar cap esmena a la totalitat i no ha donat suport a la que ha presentat el grup de CiU, a qui ha demanat que la retirés. 'Nosaltres volem que la iniciativa segueixi el tràmit i que es pugui debatre obertament i amb la màxima agilitat possible', ha defensat Bosch.

Intervenció del diputat d'ERC Pere Bosch

Bosch ha explicat que, en temps de crisi, hi ha urgències socials i no es poden prioritzar unes per sobre de les altres. 'Són aquestes les úniques urgències socials del nostre país? No són igualment importants, per exemple, els pagaments als centres residencials d'atenció a la infància o les prestacions a infants ex tutelats, que es troben en una situació d’enorme feblesa? En temps de crisi hi ha urgències socials. No és urgent, també, el pagament als perceptors de la renda mínima o dels complements de viduïtat o de les beques menjador?', s'ha demanat el diputat.

'És urgent tot allò que fa referència a l’àmbit social, de salut i educatiu'
, ha conclòs. Per això, Bosch ha avançat que ERC treballarà, des de la ponència, per tal d'ampliar l'àmbit d'acció d'aquesta ILP i no crear greuges comparatius. L'objectiu és respondre millor als objectius de justícia social que defensa ERC i que comparteixen els promotors de la iniciativa legislativa popular.

Pere Bosch ha assegurat que els promotors es queden curts no només en allò que fa referència a l’àmbit, sinó també al marc legal. 'Si es tracta de prioritzar, de forma efectiva, no podem dir que la dependència anirà després del pagament del deute, tal i com proposa, explícitament, aquesta iniciativa. Si hem de prioritzar, fem-ho de debò, volem, contràriament a allò que va fer el Congrés espanyol, que el nostre Parlament defineixi, estableixi i fixi per llei que el pagament a les residències, però també a les escoles públiques i al sistema de salut del nostre país, van per davant del deute o les concessionàries de les autopistes. Aquesta és l’autèntica revolució que proposem. Estem aquí per dir a la ciutadania que primer son les persones i després els bancs i aquesta serà la nostra primera esmena', ha reblat.

El diputat d'ERC, Pere Bosch, durant la intervenció al ple