Dijous, 1 de juny de 2017

Picornell: "S'equivoquen si creuen que amb la llei de Seguretat Nacional podran frenar les aspiracions dels catalans"

Esquerra Republicana ha demanat aquest dijous derogar de forma immediata la Llei de Seguretat Nacional, aprovada amb la majoria absoluta del PP l’any 2015 i feta mida  per garantir l'ordre constitucional, però PP-PSOE-C’s han impedit l'aprovació de la iniciativa, juntament amb l’abstenció de Podemos. El senador republicà Bernat Picornell ha denunciat que aquesta llei està feta a mida per "prendre el control dels Mossos d'Esquadra a la Generalitat amb Espanya i la seva bandera per davant de tot". Malgrat això, ha manifestat que "no podran frenar les aspiracions dels catalans" de votar en un referèndum.

Picornell ha explicat que la llei de Seguretat Nacional és una “anomalia legislativa” perquè entén el concepte de seguretat nacional com “l'acció de l'Estat dirigida a protegir la llibertat, els drets i benestar dels ciutadans” i vol “garantir la defensa d'Espanya i els seus principis i valors constitucionals”

Una definició que, segons Picornell, és “difusa” i genera “inseguretat jurídica”, ja que sota aquesta premisa poden incloure’s “totes les conductes, actes i accions que poden desenvolupar-se en un Estat de Dret”. És a dir, segons ha criticat el senador, la norma és un “retorciment”, ja que “avala intervencions per a situacions de contestació social, de lluita de la societat, de protesta”. De fet, la norma preveu que quan el govern espanyol ho estimi convenient, sense prèvia consulta o deliberació del poder legislatiu i mitjançant la publicació d'un Reial Decret, podrà actuar. “Atorga facultats exorbitants a la Presidència del Govern i al Consell de Seguretat Nacional, ja que poden concórrer, amb caràcter arbitrari i discrecional, a l'absorció i centralització de tots els mitjans materials, de tots els mitjans personals de les comunitats autònomes i de totes les competències de les comunitats autònomes i fins i tot locals”, ha explicat.

En aquest sentit, el senador Picornell ha denunciat que amb aquesta llei el govern espanyol es guarda “un as a la màniga per agafar el control dels Mossos d'Esquadra el dia que més els plagui, amb Espanya i la seva bandera per davant de tot”“Tenen clar quants Mossos estaran a les ordres del president del govern espanyol? Quants policies locals defensaran la mare pàtria?”, ha etzibat, per afegir a continuació que “deixen tota la llibertat de l'estat de dret lligada i emmordassada perquè ningú pugui posar en dubte els principis de l'estat espanyol i els seus valors constitucionals”. Ara bé, ha manifestat que aquesta llei “no podrà frenar les aspiracions de milions de catalans”.

Segons el senador, aquesta normativa sobre seguretat nacional és “innecessària” tenint en compte que ja existeix la Llei de la Defensa Nacional, la Llei de Protecció de la Seguretat Ciutadana i la Llei de l'Acció i del Servei Exterior de l'Estat. Per aquest motiu, ha qüestionat els motius reals que motiven aquesta llei: “Què pretén la llei de Seguretat Nacional? Pot ser que els grans partits constitucionalistes s'amaguin darrere d'aquesta llei? Pot ser que darrere d'aquest concepte de seguretat nacional s'amagui el veritable objectiu d'aquesta llei?”.

La proposició no de llei, que s’ha debatut en la comissió mixta Congrés-Senat de Seguretat Nacional, ha quedat rebutjada amb els 27 vots en contra de PP- PSOE -C’s i les 5 abstencions de Podemos-En Comú Podem.

Picornell: