Dimarts, 1 de febrer de 2005

Porta coincideix amb les associacions de dones en denunciar la regressió dels seus drets al Tractat constitucional europeu

La trobada entre la secretària de la Dona, Carme Porta, i una quarentena de representants de diverses associacions que treballen per fer realitat les polítiques de i per a dones, ha servit per constatar conjuntament que el Tractat Constitucional de la Unió Europea no garanteix els drets de les dones.

En aquest sentit, Porta ha explicat que "les tendències en polítiques de la dona que marca el Tractat representa una regressió respecte a la mateixa política que ha aplicat fins ara la Unió Europea".

Aquesta retallada en els drets socials es visualitza, entre d'altres, perquè el Tractat no recull la violència contra les dones, ha explicat Carme Porta.

Les representants de les entitats i la secretària de la Dona han coincidit en el fet que la campanya institucional explica molt les raons pel sí però està silenciant els motius per votar no al referèndum del proper 20 de febrer.

La trobada, que ha tingut lloc a l'Hotel Atenea Mar de Barcelona, ha estat presentada per Josep Huguet, conseller de Comerç, Consum i Turisme de la Generalitat de Catalunya.

Carme Porta