Dimecres, 27 d'abril de 2005

Porta destaca que el nou Pla de Ciutadania i Immigració és compromès i està dotat del pressupost perquè es pugui fer

La diputada Carme Porta ha explicat que "el nou Pla de Ciutadania i Immigració és un pla valent, compromès i a diferència dels plans de l’anterior govern de CIU si que està dotat del pressupost per poder–lo dur a terme".
La diputada ha dit que l’anterior govern feia "política d’aparador" tal i com es recull en l’avaluació del segon pla interdepartamental d’immigració 2001-2004 ja que no hi havia un pressupost del pla. Porta ha destacat que "ha estat un pla obert a la participació de la societat civil, del món associatiu i d’altres administracions".

El nou Pla de Ciutadania i Immigració està dotat amb una inversió de 70 milions d’€ en polítiques i programes específics per la nova ciutadania. Aquest fet suposa, segons Porta, una completa transparència pressupostària ja que en plans anteriors s’havien inclòs despeses ordinàries juntament amb els programes específics.

El pla contempla tres eixos d’actuació com són les polítiques d’acollida, les polítiques d’igualtat de drets i oportunitats i les polítiques de gestió de la diversitat. Aquestes línies representen, a parer de Porta, "claredat d’objectius i criteri en les prioritats".

Carme Porta