Dijous, 3 de març de 2005

Porta lamenta la falta de compromís real dels estats de les Nacions Unides de reconèixer els drets de les dones

La secretària de la Dona i diputada al Parlament, Carme Porta, que assisteix juntament amb la diputada al Congrés, Rosa Maria Bonàs, a la 49a sessió de la Comissió sobre l’Estatus de la Dona a Nova York, ha lamentat “la manca de compromís real dels estats de les Nacions Unides” envers el reconeixement dels drets de les dones.

La secretària de la Dona ha explicat que “tot i que hi ha 179 països que han ratificat els acords de Pequín de 1995, 165 encara no ho han fet i hi ha un centenar llarg de països que només han aplicat mesures parcials”.

Aquests acords s’estan revisant a la trobada de Nova York amb l’objectiu de trobar fórmules per lluitar contra les desigualtats que afecten les dones. En el fòrum que aplega ONGs de tot el món, es reclama que es destinin els diners necessaris per poder dur a terme els acords de Pequín, ja que si no “seria un pas enrere”.

Porta ha explicat que, a més, “la plataforma de Pequín –constituïda arran dels acords– es queda sense realitzar els seus objectius, el reconeixement dels drets de les dones com a drets humans, per l’amenaça dels Estats Units i del Vaticà, així com d’altres estats ultracatòlics”.

Les ONGs catalanes estan participant de forma nombrosa i activa en la Comissió, que acaba el divendres 11 de març. Porta i Bonàs han aprofitat el viatge a Nova York per fer diversos contactes, com ara amb les dones de la Unió Parlamentària Interamericana.

Carme Porta