Dimecres, 2 de març de 2011

Portabella: “no permetrem passes enrere en les polítiques adreçades al col·lectiu GLTB”.

El passat dimecres, 2 de març, el candidat a l’alcaldia, Jordi Portabella, i els regidors d’Esquerra a l’Ajuntament de Barcelona, Ester Capella i Xavier Florensa, van assistir a una trobada de proximitat amb representants del col·lectiu de Gays, Lesbianas, Transsexuals y Bisexuals (GLTB).

En aquesta reunió de programa obert, la coalició va presentar davant els membres de les diferents entitats el nou projecte polític del Tercer espai. Així mateix, Portabella va fer un recordatori de totes les mesures adreçades al GLTB que el Grup municipal d’Esquerra ha impulsat des de l’Ajuntament: “Esquerra sempre ha  realitzat polítiques orientades a aquest col·lectiu, que sovint han estat innovadores i de referència a nivell internacional”. Així, també va incidir en el cas del monument dedicat als represaliats del col·lectiu qualificant l’actitud del PP  “d’homòfoba” i “profundament demagògica”i va afirmar que s’han de tenir en compte les entitats GLTB a l’hora de decidir aquest tipus de mesures.

L’alcaldable va deixar clar que el principal objectiu de la coalició en aquest àmbit és  “treballar per la plena normalització social i no permetre que futurs governs conservadors, tant a Madrid com a l’Ajuntament,  frenin aquest procés”.

Tot seguit, Portabella va exposar les propostes de la candidatura per els propers quatre anys orientades a millorar les condicions del col·lectiu GLTB a Barcelona. Entre aquestes, destaca la voluntat de potenciar el Consell Municipal com a espai de trobada i participació de les entitats, el total compliment del Programa Municipal per al col·lectiu GLTB 2010-2015, facilitar el finançament i els recursos necessaris per al desenvolupament de les seves activitat,  a més d’un seguit de mesures relacionades amb el sector de l’educació, la salut o els esports.

Finalment, els  representants de les diferents entitats van intercanviar idees amb els membres de la coalició per tal de millorar el programa electoral. Entre altres temes, es va tractar la regulació de locals, l’impuls d’activitats esportives adreçades al col·lectiu o les campanyes de sanitàries per prevenir malalties de transmissió sexual.