Divendres, 7 de març de 2014

Professionals de la salut contra la reforma de la llei de l'avortament

Molts son els col·lectius que s'han posicionat i han sortit al carrer en contra de la reforma de la llei de l'avortament que te una clara lectura regressionista situant el panorama en blanc i negre.

Aquest atac a la llibertat de la dona suposa un brutal retrocés en els drets a la salut sexual i reproductiva, ignorant la realitat social i sanitària de Catalunya creant un problema allà on no n'havia cap.

La opinió generalitzada dels nostres conciutadans esta al voltant de la norma reguladora vigent i no en l'avantprojecte classista i hipòcrita que el Govern espanyol vol imposar. Sembla que el ministre Gallardon no sap que prohibir a les dones decidir sobre la seva maternitat “és violència i menyspreu” o que "obligar a les dones a tenir fills i filles en contra de la seva voluntat, és tortura”

Sota el concepte de seguretat jurídica de la dona tornarem a ser testimonis d'avortaments clandestins amb clar perill per la salut de la dona, o a estigmatitzar-la al haver de recórrer al supòsit de malaltia psiquiàtrica greu obligant a la dona afectada a passar per un via crucis lamentable entre psiquiatres que la convertiran en malalta psiquiàtrica. Constatarem l'increment de malalties mentals a uns nivell insòlits.

Els professionals sanitaris expressem el nostre disgust al haver d'enfrentar-nos a situacions en les que haurem de tancar els ulls davant un problema que s'ha fet per culpa d'una llei absurda i innecessària. La dona ha de poder dir la seva. En te tot el dret.

Josep Maria Sans
Vocal de la comissió sectorial de Salut

Professionals de la salut contra la reforma de la llei de l'avortament