Dimecres, 15 de juny de 2011

Puigcercós: ‘Hauria d’haver estat compatible la democràcia representativa amb la participativa però hi ha línies que no es poden creuar’

El president d’Esquerra i president del grup parlamentari, Joan Puigcercós, ha explicat davant dels fets produïts avui a l’entrada dels diputats al Parlament en referència als indignats ‘el malestar hi és i la desesperació també però hem de ser conscients que hi ha línies que no es poden creuar com és l’ús de la violència’

Puigcercós ha destacat que ‘fracassarem tots plegats si no podem fer compatible la democràcia parlamentària i representativa amb la democràcia participativa’.
El president d’Esquerra assegura que ‘no es pot viure la situació d’avui com una victòria per haver pogut dur a terme l’activitat parlamentària sinó que cal reflexionar per entendre des del fracàs que no siguin compatibles i fer-ho tenint en compte el que representa que diputats, treballadors del Parlament, premsa, hagin estat agredits’.

Joan Puigcercós ha explicat que ‘des d’Esquerra sabem que hi ha gent enutjada, preocupada i amb malestar i hem de ser capaços entre tots de redreçar aquesta situació’ i ha afegit que ‘cal mantenir la normalitat de la cambra catalana i en democràcia hi ha un element essencial que és poder celebrar el debat’. ‘Tota manifestació és lícita, és un dret fonamental però condemnem la violència, no ens agrada, la rebutgem, entenem un moviment que ha volgut fer una proposta alternativa però demanem una reflexió a totes aquelles entitats que han col•laborat amb aquest moviment perquè la violència no és una via vàlida per introduir alternatives’.