Divendres, 16 de juliol de 2010

Puigcercós: 'La força motor de Catalunya és l'independentisme'

El president d'Esquerra, Joan Puigcercós, ha assegurat aquest matí en el ple extraordinari per la sentència del TC sobre l'Estatut que ‘ara comença una nova etapa'. ‘Una etapa', ha dit, ‘que va començar amb la manifestació del passat 10 de juliol'. En aquesta nova etapa, Puigcercós ha assegurat que ‘la força motor de Catalunya és l'independentisme'.

En la seva intervenció, el líder independentista ha posat en valors els darrers 7 anys de Govern ‘perquè hi ha hagut un avenç, s'ha fet un canvi social important', però ha advertit als seus socis que ‘ara es donen les condicions per fer un pas endavant'. ‘Hem fet un trajecte conjunt', ha dit, ‘però ara hi ha qui decideix baixar del tren i hi ha qui no. ‘Entenem que el PSC no ens acompanyin en aquest camí cap a la independència'.

Puigcercós, que ha recordat que als anys 80 Esquerra va donar suport a CiU ‘en un moment de construcció important' i el 2003 va conformar un govern d'esquerres per fer un nou Estatut, ha assegurat que ‘la gent està fatigada' i, en aquest context, s'ha referit al mite grec de Sísif, condemnat a arrossegar una pedra enorme per una pendent costeruda, però abans d'arribar al cim la pedra sempre rodava cap avall.

Per al president d'Esquerra ‘hem d'iniciar la transició cap a un estat propi' però ‘no volem fer-ho sols. Volem anar acompanyats per milers de ciutadans i per aquesta cambra', i ha demanat als altres grups que ‘siguem clars i deixem de bada el tacticisme'. Tacticisme que ha atribuït a una pugna entre CiU i PSC per l'espai autonomista. Davant d'aquest fet, Puigcercós ha advertit que ‘només avançarem si vostès es mouen', ‘si el PSC trenca les cadenes amb el PSOE' i ‘CiU deixa de fer de lobby a Madrid. Si hi ha les mans lliures per avançar'.

Finalment, Puigcercós ha explicat que és partidari d'una resolució unitària que deixi clar al rebuig a la sentència i ha anunciat que presentaran una resolució que respon al que demanava la immensa majoria de catalans el 10 de juliol, una resolució que insta el Parlament a iniciar la transició política cap a la independència.

Joan Puigcercós