RSS youtube Twitter Facebook
Divendres, 26 de novembre de 2010

Puigcercós: ‘La gent ha de saber decidir, o el PP frena l’independentisme o Esquerra frena el PP’

El president d’Esquerra i candidat a la presidència de la Generalitat, Joan Puigcercós, ha demanat aquesta nit a la gent que reflexioni sobre aquest esquema: ‘o el PP frena l’independentisme o Esquerra Republicana frena el PP, la gent ha de saber decidir’, en resposta a la propaganda electoral del PP que els ciutadans han rebut a casa on exposen que ‘sólo un partido popular decisivo en Catalunya frenará el independentismo’.

Puigcercós ha assegurat que ‘aquest país ha de decidir entre un camí fosc i trist, el del PP de Fraga i Aznar o l’Esquerra de Macià i Companys’, entre un PP que ‘fragmenta i trenca’, que ‘menysprea la llengua i la cultura d’aquest país o una Esquerra que la defensa, un PP que vol separar la gent pel seu origen o una Esquerra que vol una societat cohesionada’.

El líder independentista, que ha fet aquestes declaracions davant les 900 persones que han assistit a l’acte final de campanya que Esquerra ha celebrat a Vilablareix, ha agraït l’esforç de tots aquests dies i ha assegurat que ‘hem fet una gran campanya, perquè hem demostrat que tenim una idea i un model de país, que som valents i som gent honesta, que anem de cara’.

L’acte ha estat presentat per l’alcalde de Vilablareix i president de la Diputació de Girona, Enric Vilert, i la número quatre a les llistes d’Esquerra a Girona, Cristina Garcia, i ha comptat amb la intervenció de la cap de llista d’Esquerra a Girona, Carme Capdevila, que ha demanat una vegada més ‘el vot útil de l’independentisme, que és el vot per Esquerra’. Capdevila ha apuntat que ‘quan ens parlen del canvi hem de tenir clar que no sempre és anar cap a millor, malauradament moltes vegades és anar a pitjor’ i que si governa CiU això serà així perquè entre d’altres coses ‘ja han dit que es carregarien la Llei de la dependència, ho van dir sense complexos’. Així mateix, s’ha preguntat com pot ser que ‘aquells que diuen ser garantia de progrés siguin els mateixos que han congelat pensions, han fet una reforma laboral que no agrada a ningú i que retalla drets laborals, i intenten negociar de nou a Madrid l’Estatut’.

Per la seva banda, el número dos a la llista de Girona, Pere Vigo, ha subratllat que ‘som aquells que hem agafat el país i l’hem posat davant del mirall, s’han vist les vergonyes i les seves misèries, ha vist el dèficit fiscal, el maltracte; però algú havia d’obrir els ulls a la gent, i això només ho fa la gent amb coratge, la gent valenta’.

En aquesta campanya la independència és al mig i la hi hem posat nosaltres’, ha dit el número dos a les llistes per Barcelona, Ernest Benach, i ha recordat que ‘voler fer un referèndum per la independència és estrictament ser demòcrata’. Durant la seva intervenció també ha apuntat que en aquesta campanya electoral ‘hem tingut la sensació que hem fet un bon partit’.

El secretari general, Joan Ridao, ha assegurat que ‘aquestes són unes eleccions decisives i transcendentals, fins i tot històriques’ i ‘hem de frenar a un PP que és la dreta més dreta d’Europa’. ‘No pot ser que l’autonomisme guanyi per golejada, no pot ser que després de sentència del TC, que és un fracàs de l’autonomisme, després que ens hagin dit que no ens volen en aquesta casa ni rellogats, l’autonomisme se surti amb la seva’, ha sentenciat.

I l’eurodiputat d’Esquerra, Oriol Junqueras, ha recordat que ‘Esquerra ha treballat sempre i seguirem treballant fins que proclamem la independència’. ‘Som nosaltres els independentistes els que volem la independència; és la nostra responsabilitat, si no l’assumim nosaltres, ningú no l’assumirà’, ha conclòs.

Acte final de campanya a Vilablareix