Dimecres, 28 de juliol de 2010

Puigcercós: 'L'abolició de les curses de braus és la nostra contribució a les properes generacions'

El president d'Esquerra defensa el vot favorable a la ILP per fer de Catalunya una societat més humana i més responsable.

El president d'Esquerra, Joan Puigcercós, ha defensat avui l'abolició de les curses de braus a Catalunya ‘amb tota la convicció' perquè ‘entenem que no hi ha un sol motiu racional que justifiqui el contrari, i així ens ho han ratificat els diferents experts compareguts durant el tràmit parlamentari amb raons jurídiques, científiques i ètiques'.

Puigcercós ha manifestat el seu ‘vot favorable al respecte a la vida i el rebuig a les tortures; pel progrés moral que ens ha permès avançar al llarg de la història; per un futur millor, per un futur que no ens avergonyeixi'. El president d'Esquerra també ha manifestat que ‘la llibertat es pot limitar, sempre i quan hi hagi una justificació, les prohibicions es justifiquen per protegir béns jurídics superiors', que en aquest cas s'emparen en el rebuig a la violència i el maltractament.

Puigcercós ha recordat que ‘un espectacle que es basa en el patiment d'un ésser viu és èticament condemnable i que si una acció és condemnable s'ha d'actuar al marge que sigui residual o no', alhora que ha negat que es tracti d'un debat identitari: ‘l'abolició de la tortura no té pàtria, és un bé universal que subscriuen la majoria de ciutadans de Catalunya al marge de les seves conviccions polítiques' i ha agraït en nom d'Esquerra la iniciativa legislativa popular signada per 180.000 persones impulsada des de la societat civil.

Puigcercós: 'La prohibició de les
Puigcercós: 'La prohibició de les "corrides" és la nostra contribució a les properes generacions'