Divendres, 27 de juny de 2014

Esquerra Republicana expressa la seva repulsa davant la reunió entre Rajoy i el dictador Obiang

En referència a la reunió mantinguda ahir entre  el president del govern espanyol i el president Teodor Obiang, de Guinea Equatorial, des d'ERC volem manifestar la nostra més completa repulsa davant d'un acte que posa en evidència la nul·la voluntat del govern espanyol d'avantposar el respecte als Drets Humans als mal anomenats "interessos d'Estat".

En efecte, segons recull bona part de la premsa i denuncien organitzacions com Amnesty o HRW, la cita entre els dos mandataris té com a principal objecte l'obtenció per part de Rajoy del recolzament del dictador Obiang a la candidatura de l'Estat espanyol a una de les cadires rotatòries del Consell de Seguretat de Nacions Unides.

No se'ns escapa que darrera d'aquest suport s'hi poden amagar, a canvi, generosos tractes de favor cap a un mandatari denunciat reiteradament per corrupció, abús de poder, repressió contra l'oposició política i les minories ètniques, atacs reiterats a la llibertat de premsa i d'associació, i un llarguíssim i esgarrifós etcètera.

Recordem que Guinea Equatorial apareix en bona part de les estadístiques com un dels països més rics i puixants de l'Àfrica, amb una renda per càpita superior a la de molts països europeus i, malgrat això, un nivell de desigualtats i de pobresa alarmant.

Lamentem  que els interessos d'estat siguin tan  sovint utilitzats per complimentar poderoses elits econòmiques que exprimeixen els recursos d'aquests països.

Com a europeïstes convençuts que som, a més, no podem evitar trobar xocant que mentre l'estat francès investiga la família del dictador Obiang per blanqueig de diners (vegeu la informació de HRW http://m.hrw.org/world-report/2014/country-chapters/122046), l'Estat espanyol cerqui sense vergonya el suport del dictador a les seves pretensions diplomàtiques.

Finalment, i al mateix temps que denunciem aquestes pràctiques, des d'ERC reforcem el nostre compromís amb la construcció d'una nova República catalana en la qual el respecte dels Drets Humans sigui principi d'actuació fonamental i tothora preferent tant a nivell nacional com internacional.

Rajoy demana suport al dictador Obiang