Dissabte, 17 de juliol de 2010

Ridao afirma que hem arribat a una 'bifurcació': PSC i CiU defensen 'l'autonomisme tronat' i Esquerra el dret a decidir

El secretari general d’Esquerra, Joan Ridao, ha assegurat avui que ‘ens hem de felicitar perquè ahir les forces de tradició catalanista i democràtica van arribar a un acord unànime que constitueix una esmena a la totalitat al Tribunal Constitucional’, ja que ‘el Parlament afirma que Catalunya és una nació i la supremacia de la voluntat popular expressada a les urnes per damunt de la sentència del tribunal’. Tanmateix, Ridao ha apuntat que ‘el debat va ser molt clarificador, va quedar molt clar que no hi ha una estratègia comuna de sortida i això ho hem de veure sense cap dramatisme’. Segons el dirigent independentista ara ens trobem en una ‘bifurcació’ perquè ‘PSC i CiU aposten novament per tornar a l’autonomisme tronat de fa 10 o 15 anys i hi ha forces com Esquerra que aposten per situar a l’agenda política el dret a decidir i un full de ruta que democràticament ens pugui portar a la independència en els pròxims anys’. Per aquest motiu, Ridao ha assegurat que les pròximes eleccions al Parlament seran ‘històriques’, perquè s’haurà d’establir la correlació entre autonomistes i independentistes.

En aquest context, el també portaveu d’Esquerra al Congrés ha assegurat que ‘intentarem traslladar aquest esperit unitari del 10 de juliol i de l’acord unànime d’ahir, que és una esmena a la totalitat a la sentència del TC, però som conscients que és molt complicat, ja que l’acord del Parlament va ser in extremis i dificulta haver presentat una resolució conjunta’. Ridao ha apuntat que ‘al mateix temps sabem que sovint CiU només vol posar el PSC de cara a la paret i evidenciar la seva dependència del PSOE, i el PSC al seu torn apareix normalment subordinat i dependent del PSOE’. ‘Nosaltres serem coherents, buscarem la unitat, però sinó com a mínim Esquerra posarà sobre la taula el seu full de ruta: dret a decidir i independència de cara al futur’, ha assegurat.

Joan Ridao